احتمال حضور ورزشکاران کره شمالی در المپیک زمستانی کره جنوبی قوت گرفت

کدخبر: ۱۹۶۸۷۹
نماینده کره شمالی در کمیته بین‌المللی المپیک از احتمال حضور ورزشکاران این کشور در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در کره جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از دیلی میل، نماینده کره شمالی در کمیته بین المللی المپیک روز شنبه اعلام کرد به احتمال زیاد ورزشکاران این کشور در رقابت های المپیک زمستانی، که قرار است ماه آینده در کره جنوبی برگزار شود، شرکت خواهند کرد.

این اظهارات یک روز پس از موافقت کره شمالی و کره جنوبی برای آغاز مذاکرات در هفته آینده و همچنین تعلیق تمرینات نظامی مشترک سئول و واشنگتن منتشر شد. گفته می شود نماینده کره شمالی در کمیته بین المللی المپیک قرار است به سوئیس، مقر اصلی این کمیته، سفر کند تا امکان حضور ورزشکاران این کشور در المپیک زمستانی پیونگ چانگ را بررسی کند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در پیام خود به مناسبت سال نوی میلادی خواستار اعزام هیئتی از این کشور برای حضور در المپیک زمستانی کره جنوبی شد. کره جنوبی و مسئولان برگزارکننده المپیک زمستانی به امید کاهش تنش های موجود میان دو کشور، به حضور کره شمالی در این بازی ها تمایل نشان دادند.

پس از پایان جنگ میان دو کره در سال 1953، کره شمالی و کره جنوبی با مرزهایی به شدت نظامی از یکدیگر جدا شدند. تنش ها در شبه جزیره کره با تداوم برنامه های تسلیحاتی کره شمالی و تمرینات نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی به شدت افزایش یافت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید