پارلمان عراق تصمیم ضدفلسطینی ترامپ را محکوم کرد

کدخبر: ۱۹۷۰۳۳
پارلمان ملی عراق در جلسه روز یکشنبه خود تصمیم ضدفلسطینی ترامپ در اعلام قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان عراقی در رای گیری امروز پارلمان، این تصمیم ترامپ را اقدامی تحریک آمیز و علیه صلح و امنیت توصیف کردند.

پارلمان عراق همچنین تاکید کرده است که قدس، پایتخت کشور فلسطین است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز 15 آذره و برغم مخالفت های گسترده داخلی و بین المللی، قدس را بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

این درحالی است که شهر قدس که مسجدالاقصی - نخستین قبله مسلمانان - را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهم ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون مجموعا 8 قطعنامه در مورد قدس صادر کره است که در این قطعنامه ها بر حفظ نظم و امنیت قدس و محافظت از مقدسات و پرهیز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکید شده است.

شورای امنیت در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.

اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید