عباس: الحاق کرانه باختری تجاوز تمام عیار به حقوق ملت فلسطین است

کدخبر: ۱۹۶۴۱۷
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که تصمیم حزب حاکم "لیکود" مبنی بر الحاق کرانه باختری به اراضی تحت اشغال اسرائیل، اقدامی نژاد پرستانه و تجاوزی همه جانبه علیه ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات آن است.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خبرگزاری "وفا" به نقل از محمود عباس،رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که هدف از این تصمیم رژیم صهیونیستی وضع راهبرد سیاسی برای سال ۲۰۱۸ است و تل‌آویو در راستای آن سعی خواهد کرد موجودیت فلسطینیان و حقوق غیر قابل تصرف آنها را از بین ببرد.

وی افزود: لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل سعی در تحمیل پروژه "اسرائیل بزرگ" به سرزمین تاریخی فلسطین را دارد و رای گیری روز دوشنبه در کنست برای اصلاح ماده ۲ قانون اساسی درباره قدس نیز در همین راستا صورت گرفت.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطر نشان کرد که اسرائیل بدون حمایت همه‌جانبه دولت آمریکا که حاضر به محکومیت شهرک‌سازی‌های استعماری اسرائیل و جنایت‌های هدفمند آن علیه ملت فلسطین نشد، نمی‌توانست چنین تصمیم خطرناکی را اتخاذ کند.

محمود عباس در همین راستا خواستار تحرک فوری جامعه بین المللی برای توقف تجاوزات اعضای ائتلافات دولتی تندروی رژیم صهیونیستی به حقوق ملت فلسطین و قطعنامه‌های سازمان ملل شد.

وی افزود: این رای‌گیری باید هشداری برای جامعه بین المللی باشد که دولت صهیونیستی با حمایت کامل دولت آمریکا سعی در مقابله با تحقق صلح عادلانه و فراگیر و تقویت رژیم آپارتایدی در سراسر سرزمین تاریخی فلسطین را دارد.

حزب حاکم لیکود رژیم صهیونیستی شامگاه روز یکشنبه با اکثریت آرا پیش نویس قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن باید حاکمیت این رژیم بر شهرک‌های صهیونیست‌ نشین و حتی بخش‌هایی از این شهرک‌ها که در کرانه باختری و قدس قرار گرفته‌اند، اعمال شده و این مناطق به اراضی تحت اشغال "اسرائیل" ملحق شود.

این رای‌گیری در جریان کنگره سراسری کمیته مرکزی لیکود متشکل از ۳۷۰۰ عضو برگزار شد و انتظار می‌رود که این حزب تمام تلاش خود را برای تصویب نهایی آن در کنست و تبدیل آن به قانون رسمی انجام دهد.

این کنگره با اشاره به تحقیقات جاری علیه بنیامین نتانیاهو به اتهام فساد، شعار "آنها درباره سیگار می‌نویسند و ما تاریخ می‌نویسیم" را برای خود انتخاب کرده بود. بیش از ۹۰۰ عضو لیکود با امضای طوماری خواستار برگزاری کنگره سراسری این حزب و نهادینه شدن تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل شده بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید