خانه تکانی در فروشگاه گوگل

کدخبر: ۱۹۷۰۷۶
گوگل، اپلیکیشن‌های آلوده به بدافزار را از پلی‌استور پاک کرد.
خانه تکانی در فروشگاه گوگل

موسسه چک‌پوینت اعلام کرد که گوگل تعدادی از اپلیکیشن‌های مشکوک به بدافزار را از فروشگاه اینترنتی پلی‌استور خود حذف کرده‌است.

گوگل پس از آنکه کشف کرد تعدادی از اپلیکیشن‌های موجود و ارائه‌شده در فروشگاه آنلاین و اینترنتی پلی‌استور، احتمالا مشکوک به بدافزار یا باج‌افزار هستند به حذف آنها از پلی‌استور اقدام کرد.

طبق گزارش‌های منتشر شده حدودا ۷.۵ میلیون کاربر اندرویدی این اپلیکیشن‌های آلوده به بدافزار را نصب و دانلود کرده‌اند و احتمال می‌رود گوشی‌های هوشمند آنها با مشکل امنیتی روبرو شود.

البته این نخستین‌باری نیست که گوگل برخی اپلیکشن‌های مشکوک و آلوده به بدافزار را از فروشگاه اینترنتی اختصاصی خود پاک کرده‌است. پیش‌تر هم پس از آنکه متخصصان گوگل درمی‌یافتند که نرم‌افزارهای ارائه‌شده توسط پلی‌استور گوگل، کاربران را با مشکل روبرو می‌کند اقدام به حذف آنها می‌کردند.

متخصصان نرم‌افزار موسسه چک‌پوینت اعلام کردند که اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای موجود در پلی‌استور گوگل احتمالا ۱.۵ میلیون تا ۷.۵ میلیون‌بار توسط کاربران در سراسر جهان دانلود شده‌اند، بنابراین انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل اندروید خیلی عظیمی از کاربران جهانی به بدافزارهای موجود و کشف‌شده آلوده شده‌باشند.

این متخصصان همچنین در گزارش‌های خود اعلام کردند که ۲۲ اپلیکیشن و نرم‌افزار که عمدتا در رابطه با فلش‌لایت (چراغ قوه) و سایر خدمات و امکانات جانبی سیستم‌عامل اندروید بودند، احتمال بسیار زیاد به بدافزار آلوده هستند.

آنها در ادامه افزوده‌اند که این بدافزارهای موجود کشف‌شده منجر به ایجاد مشکلات امنیتی، اقدامات غیرمجاز و نفوذ به حساب‌های کاربری شخصی کاربران خواهد‌شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید