یک رسانه چینی: فرانسه نگران توسعه روابط با چین نباشد

کدخبر: ۱۹۷۳۰۰
به دنبال سفر 'امانویل مکرون' رییس جمهور فرانسه به چین، اروپا ابراز نگرانی کرده است سرمایه گذاری های کلان پکن ممکن است امنیت این قاره را تهدید کند.

به گزارش ایرنا این در شرایطی است که وزارت خارجه چین در بیانیه ای سفر رییس جمهور فرانسه را بسیار مهم ارزیابی کرده و بر گسترش مناسبات دو طرف تاکید نموده است.

اما تارنمای یی سی چین می نویسد برخی از کشورهای اروپایی نگرانی هایی را نشان می دهند که اصلا مناسب و منطقی نیست و نباید راهبرد توسعه روابط چین و فرانسه برای آنها مایه نگرانی باشد.

گزارش ادامه می دهد چین می خواهد با اروپا روابط خوبی داشته باشد اما برخی از کشورهای اروپایی با استفاده از فرصت سفر مکرون به چین گفته اند که سرمایه گذاری های زیاد چین در کشورهای مختلف و از جمله در اروپا و برای توسعه راه ابریشم، امنیت اروپا را به طور جدی در معرض تهدید قرار می دهد.

گزارش تاکید کرده است روابط بر اساس احترام و منافع متقابل توسعه می یابد و مناسبات چین و فرانسه و چین با اروپا هم از این امر مستثنی نیست.

روزنامه چاینا دیلی هم به نقل از وزارت خارجه چین تاکید کرده است غرب باید خیزش چین را قبول کند این کشور به دنبال توسعه همکاری های مسالمت آمیز با کشورهای دیگر است.

گزارش می نویسد برخلاف آنچه برخی در اروپا می گویند، سرمایه گذاری های کلان چین در راه ابریشم برای بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله لهستان، اسپانیا و یونان منافع زیادی خواهد داشت.

تارنمای یی سی چین می نویسد 44 سال پیش روابط رسمی دو کشور برقرار شد و آن زمان رهبران فرانسه به مناسبات اهمیت می دادند و حالا وقت آن است که مکرون نیز ثابت کند فردی مصلحت اندیش است و با راهبردی دقیق به گسترش روابط مساعدت می کند.

این رسانه افزوده است مکرون برای اولین بار است که در مقام رییس جمهور فرانسه رسما از چین دیدار می کند و کلید موفقیت سفر وی مصلحت اندیشی خواهد بود.

'امانویل مکرون' رییس جمهور فرانسه سفر سه روزه رسمی خود به چین را از روز دوشنبه با هدف گفت و گو در باره مسایل مهم دوجانبه، منطقه ای و بین المللی آغاز کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید