نظرسنجی: میزان محبوبیت ترامپ کاهش یافت

کدخبر: ۱۹۷۳۱۱
نتایج نخستین نظرسنجی گالوپ در سال ۲۰۱۸ حاکی از کاهش محبوبیت دونالد ترامپ به ۳۷ درصد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی گالوپ که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد نشان داد: در پی انتشار کتاب جنجالی «آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ» که علیه رئیس جمهور آمریکاست، محبوبیت دونالد ترامپ به 37 درصد کاهش یافته است.

نخستین نظرسنجی گالوپ که در سال 2018 منتشر شده است، نشان می دهد سطح محبوبیت ترامپ با 2 درصد کاهش در هفته گذشته همراه بوده است. در 31 دسامبر سال 2017، محبوبیت ترامپ 39 درصد بود که این بالاترین سطح در چند ماه اخیر محسوب می شود.

پس از نظرسنجی هفته گذشته گالوپ، کتاب جنجالی «مایکل ولف» منتشر شد که اطلاعات جالبی را درباره سلامت رئیس جمهور آمریکا و رفتارهای او در کاخ سفید افشا کرد. این کتاب در روز نخست فروش، پرفروش ترین کتاب آمریکا شد. ترامپ خودش شخصا از این کتاب انتقاد کرد و نویسنده آن را متقلبی خواند که برای فروش بیشتر یک کتاب جعلی چاپ کرده است.

 ترامپ حتی در واکنش به اطلاعاتی که درباره سلامت جسمانی و روانی اش منتشر شده است، خود را یک انسان بسیار باهوش خواند.

در پی افشای اطلاعات جنجالی درباره سلامت جسمانی ترامپ، روز گذشته روزنامه تلگراف در مطلبی نوشت که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد برای پایان دادن به خبرهای ضد و نقیض منتشر شده علیه خود، آزمایش سلامت بدهد.

مؤسسه گالوپ هفته گذشته اعلام کرد که از این پس روزانه آمار محبوبیت ترامپ را منتشر نمی کند و به صورت هفتگی چنین اطلاعاتی را در اختیار مردم قرار خواهد داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید