نظرسنجی: بیشتر آمریکایی‌ها مخالف اقدام نظامی کشورشان علیه کره شمالی هستند

کدخبر: ۱۹۷۴۷۸
نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است که بیشتر مردم آمریکا با مداخله نظامی کشورشان در کره شمالی مخالف هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، نتایج نظرسنجی مؤسسه تحقیقاتی «جی والین» نشان داد که بیشتر مردم آمریکا مخالف مداخله نظامی در کره شمالی هستند و بیشتر آنها بر این باورند که کمک های نظامی آمریکا به کشورهایی مثل عربستان سعودی بی فایده است.

بر اساس این نظرسنجی، 86.4 درصد آمریکایی ها معتقدند آمریکا نباید در کره شمالی دخالت نظامی کند. 57 درصد شرکت کنندگان هم اعلام کردند میلیاردها دلاری که کشورشان صرف کمک های نظامی به کشورهای مثل عربستان سعودی می کند، بی فایده است و نمی تواند امنیت ملی آمریکا را تقویت کند.

در این نظرسنجی همچنین 71 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند کنگره باید قانونی را تصویب کند که بر اساس آن دخالت های نظامی آمریکا در کشورهای دیگر محدود شود. 67 درصد آمریکایی ها نیز اعلام کردند که آمریکا نباید بدون موافقت رسمی کنگره، نیروهای آمریکایی را برای حضور در جنگ های خارجی اعزام کند.

این نظرسنجی درحالی منتشر شده است که ارتش آمریکا در امور داخلی چندین کشور مختلف مداخله نظامی کرده است و تعداد زیادی از سربازان آمریکایی در این جنگ ها کشته شده اند. این نظرسنجی در ماه نوامبر سال گذشته میلادی روی 1000 آمریکایی انجام شد و نتایج آن به تازگی منتشر شده است.

گزارشها حاکی از آن است که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تعداد سربازان آمریکایی که در جنگ های خارجی کشته شده اند برای نخستین بار پس از 6 سال با افزایش قابل توجهی همراه بوده است. در سال 2017، 33 سرباز آمریکایی در جنگ های خارجی کشته شدند.

تنشها میان آمریکا و کره شمالی در پی آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ علیه رهبر این کشور، در ماه های اخیر به اوج خود رسیده است. در پی تشدید تنشها میان دو کشور، آمریکا اقدامات نظامی تحریک آمیز نیروهای خود را نزدیک شبه جزیره کره افزایش داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید