نکاتی مهم برای نظافت تخت خواب

کدخبر: ۱۹۷۹۰۲
بهتر است به بهداشت تخت خوابتان بیشتر اهمیت بدهید چون تاثیرات مهمی روی سلامتی تان می تواند بگذارد.

نمناک؛ کارشناسان هشدار می دهند محیط خواب افراد می تواند آلوده ترین مکان برای ابتلا به انواع بیماری های مزمن باشد.گفتنی است، بر اساس تحقیقات هر فرد به طور میانگین هنگام خواب نیم لیتر عرق می کند و این میزان در شب های تابستان به دلیل گرمای هوا بیشتر می شود.نتایج بررسی ها نشان می دهد، تعریق بدن هنگام شب می تواند محیط مناسبی را برای رشد انواع آلودگی ها، عفونت ها و نیز عوامل ذره بینی و حشرات ایجاد کند.نظافت تخت خواب

تخت و تمیزی آن نقش موثری در زیبایی اتاق خواب شما دارد و به دلیل آنکه حداقل 7 ساعت از شبانه روز را در آن می گذرانید می تواند در صورت آلوده بودن بیماری های مختلفی را به شما منتقل کند.

بیماری های مختلفی می تواند از طریق همین روتختی و ملافه های آلوده وارد بدن ما شود که از جمله آنها می توان به بیماری ها و عفونت های پوستی، عفونت ادرار، ذات الریه، مشکلات ریوی و سرماخوردگی اشاره کرد.برای داشتن تخت خوابی سالم بهتر است نکات زیر را فراموش نکنید.

– در اولین گام شما باید از شر گرد و خاک خلاص شوید برای این کار باید زیر و روی تخت و هرجایی در اطراف آن را که احتمال می دهید گرد و خاک دارد با جاروبرقی کاملا تمیز کنید و در صورت کثیف بودن بالش ها آن ها را بشوییم این کار را می توانید به خشکشویی ها هم بسپارید.

– شما می توانید برای آنکه مجبور به شستن بالش ها و لحاف نشوید از محافظ های نخی برای آنها استفاده کنید و آنها را هر از گاهی بشویید و ضد عفونی کنید.

اهمیت نظافت تخت خواب

– برای شستن ملحفه ها هم بهتر است از مواد ضد عفونی کننده استفاده کنید تا به طور کامل باکتری ها و میکروب ها از بین بروند و برای این کار آب را روی دمای 60 درجه قرار دهید زیرا در دمای پایین تر احتمال باقی ماندن آلودگی و میکروب ها وجود دارد مگر آنکه از شوینده های قوی تری استفاده کنید.

– بهتر است ملحفه های تخت هفته ای یک بار شسته شوند یا حداکثر دو هفته یک بار تعویض شوند.

– برای آنکه سالم تر بمانید قبل از رفتن به تخت خواب دوش بگیرید یا حداقل دست هایتان را بشویید.

– لباس هایی را که برای خوابتان استفاده می کنید هر سه شب یک بار بشویید.

– همیشه از اسپری های ضد عفونی کننده استفاده کرده و آن ها را دم دستتان داشته باشید .

– اگر حیوان خانگی مثل سگ یا گربه دارید محل خوابش را از خودتان جدا کنید یا حداقل یک ملحفه جدا برای او در نظر بگیرید و آن را هفته ای یک بار بشویید.

– اگر کسی بیمار شد ملحفه او را جدا کنید و لوازم خواب او را زود به زود بشویید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید