تشکیل نیروی مرزی جدید آمریکا در سوریه، دخالت آشکار در امور داخلی این کشور است

کدخبر: ۱۹۸۱۴۹
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اعلام تشکیل نیروی مرزی جدید آمریکا در سوریه، مصداق عینی دخالت آشکار در امور داخلی این کشور و موجب تشدید بحران است.

به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی امروز - سه شنبه - اعلام مقامات آمریکایی مبنی بر تشکیل یک نیروی مرزی جدید در سوریه را مصداق عینی دخالت آشکار در امور داخلی کشورها خواند که علاوه بر پیچیده تر کردن بحران سوریه، موجب بی ثباتی و اشتعال بیشتر زبانه های آتش در این کشور می شود.

وی افزود: آنچه که قابل تامل می کند این است که این رویکرد و تصمیم آمریکایی ها در زمانی آشکار می شود که ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن، پیروزی های قابل توجه و بزرگی در مبارزه با گروه های تروریستی داعش و النصره به دست آورده اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همراه با فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه تلاش می کنند از طریق گفت وگوهای روند آستانه و ایجاد مناطق کاهش تنش، شعله های این بحران را مهار کرده و تاکنون نیز دستاوردها و موفقیت های چشمگیری داشته اند.

قاسمی تاکید کرد: هر چند دیر هنگام است اما زمان آن فرا رسیده است که ایالات متحده آمریکا با تغییر سیاست های مداخله جویانه و مخرّب خود در منطقه، در سریع ترین زمان ممکن نیروهای خود را از این کشور خارج و اجازه دهد مردم این کشور پیرامون سرنوشت وآینده خود به آن گونه که اکثریت مردم می خواهند تصمیم گیری کنند.

به گزارش ایرنا، ائتلاف بین‌المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا اعلام کرده است به همراه گروه‌های کُرد سوری قصد دارد نیروی مرزی جدیدی متشکل از 30 هزار نفر در سوریه تشکیل دهد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید