تیم احمدی نژاد به دنبال چیست؟

کدخبر: ۱۹۸۳۴۸
روزنامه قانون: مشایی با نوشتن یک یاداشت در کانال تلگرامی‌اش وقایع ایران را با سال 57 مقایسه کرد.او دی 56 را با 96 همتراز گرفته است و در حالتی «پیشگویانه» خواستار «عذرخواهی» و «قبول خطاهای حاکمیتی» شده است تا سرنوشت تکرار نشود.
تیم احمدی نژاد به دنبال چیست؟

این اولین بار نیست که آن ها این تحلیل را ارائه می‌کنند. به اعتقاد این تیم «نظام جمهوری اسلامی در سال پایانی‌ خود قرار دارد». ادعایی که می‌تواند شبیه پیش‌گویی‌های این تیم در مورد «ظهورصغری حضرت مهدی (عج)» (15 خرداد 89) یا نزدیک بودن ظهور باشد که با ساختن مستند «ظهور بسیار نزدیک است» جنجالی شد. همان زمان بود که بحث رمالی و دستگیری فردی که در کنار اتاق احمدی‌نژاد در دفتر ریاست‌جمهوری کار می کرد، منتشر شد و عباس غفاری بازداشت و سپس بدون‌بررسی و توضیحی آزاد شد.

این تحلیل جدید را اولین باردر روزی که مشایی از دادگاه برگشت در ویدیویی که برای مخالفت با جریان دادگاهش منتشر شده بود، شنیدیم. جایی که گفت:«به قاضی پرونده گفتم: اتهامات را خوش خط بنویس. چون سال آینده همه این‌ها به دست مردم می‌افتد؛ همان‌طور که اسناد لانه جاسوسی یک سال بعد از انقلاب 57 به دست مردم افتاد.»

همچنین بعد از ارائه لایحه بودجه، احمدی نژاد از تغییرات اساسی در سال 97 حرف زد: «مگر قرار است سال آینده چه اتفاقی در کشور بیفتد و چه انتخابی صورت بگیرد که مردم در آن نقشی ندارند که بودجه این‌گونه بسته شده است؟»

حالانیز مشایی دوباره یک یاداشت درکانالش منتشر کرده است که درصورتی که حاکمیت «اشتباهات و خطاهای حکومت» را نپذیرد.شرایط تازه ای را توصیف می کند او می‌نویسد:«امروز، ۲۶دی، یادآور یک روز شاد در فضای پرالتهاب سال۵۷ است؛ روزی‌که مردم با بوق‌زدن و روشن‌کردن چراغ خودروها و دردست گرفتن صفحه‌ اول روزنامه‌ای که با تیتر «شاه رفت»، نتیجه‌ همبستگی ملت را اعلام می کرد، امید به پیروزی‌نهایی انقلاب‌شان را ابراز می‌کردند.»مشایی از اهمیت 26دی درتاریخ ایران سخن گفته به طوری مبهم از سقوط و«از دست دادن شأن»افراد می‌گوید: «۲۶دی‌ها در همه‌ جوامع نشان می‌دهد که هر کس حساب خود را از مردم جدا می‌کند، با از‌دست‌دادن شأن خود، روزی باید سرافکنده و ذلیل از مردم جداشود!»اما اصلی‌ترین بخش حرف‌های او در پایان این نوشته آمده است.او امروز را با سال پایانی رژیم پهلوی مقایسه کرده می نویسد: «باید به این نکته توجه داشت که اگر شاه در ۲۶دی‌ماه۵۶، با قبول اشتباهات و خطاهای دستگاه‌حکومتی،از مردم عذر می‌خواست و به اصلاح امورهمت می‌کرد، شاید دیگر ناچار نمی‌شد در ۲۶دی‌ماه از کشور بگریزد!» سوال این است:‌ «منظور مشایی از کسی که باید همچون «شاه»، «اشتباهات و خطاهای دستگاه حکومتی» را بپذیرد و «از مردم عذرخواهی» کند، قبل از آنکه «از کشور بگریزد» کیست؟» مشایی در ادامه با حالتی تهدید گونه از دیرشدن و از دست رفتن فرصت سخن گفت و می‌نویسد:«از این‌رو، باید دانست که برای جبران اشتباهات و اصلاح رویه‌ها و مبنا قراردادن منافع و نظرات مردم در تصمیم‌گیری‌های سیاسی، اقتصادی و... همیشه فرصت وجودنخواهدداشت و شاید ۲۶دی‌۹۷ برای انجام یک اصلاح فراگیر و بزرگ دیر باشد و شاید ملت دیگر اعلام تغییر روش‌ها از سوی برخی مسئولان و پیوستن به صف مردم را از آنان نپذیرد!» مخاطب مشایی و تیم احمدی‌نژاد کیست؟ آیا ادعای برخی در مورد فراخوان دادن برای تجمعات اخیر و کلید زدن اتفاقات با تیم احمدی‌نژاد حقیقت دارد؟این افراد که در سه هفته گذشته سکوت پیشه کرده بودند، چرا با فروکش کردن دامنه اعتراضات، مشایی سکوتش را شکست و سال 97 را معادل 57 گرفت؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید