تظاهرات صدها هزار نفری زنان در آمریکا در سالگرد ریاست‌جمهوری ترامپ+ عکس

کدخبر: ۱۹۸۶۹۴
روز گذشته در سالگرد یکسالگی ریاست جمهوری ترامپ صدها هزار زن در سراسر آمریکا علیه سیاست‌های او دست به تظاهرات زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، همزمان با اولین سالگرد ریاست جمهوری دونالد ترامپ، صدها هزار زن در شهرهای بزرگ آمریکا در اعتراض به او به خیابان‌ها آمدند.

تظاهرات زنان علیه ترامپ

عکس‌ها و ویدئوهای منتشره از سوی رسانه‌ها نشان می‌دهد که صدها هزار زن در شهرهای واشنگتن، لس‌آنجلس، نیویورک و دیگر شهرهای آمریکا همراه با حامیان مرد خود در این تظاهرات شرکت کردند.

طبق گزارش‌ها،‌ تنها در شهر لس‌آنجلس در یک تجمع اعتراضی کم‌نظیر 600 هزار زن در اطراف یکی از میدان‌های اصلی شهر تجمع کردند. به گفته مشاور ارشد شهردار نیویورک، بیش از 200 هزار نفر نیز در تظاهرات روز شنبه نیویورک شرکت داشتند. 

تظاهرات صدها هزار نفری زنان در آمریکا در سالگرد ریاست‌جمهوری ترامپ

این تظاهرات عمدتا در انتقاد از سیاست‌های ترامپ صورت گرفت. شرکت‌کنندگان در حین تظاهرات شعارهای ضد ترامپ سر دادند.

نیویورک تایمز گزارش داد همزمان تا تظاهرات زنان در آمریکا، تظاهرات مشابهی نیز در شهرهای رم ایتالیا، فرانکفورت آلمان، کامپالا اوگاندا و اوزاکای ژاپن نیز صورت گرفت.

تظاهرات امسال توسط جنبش "من هم" هدایت شده است که چندی پیش در واکنش به سوء رفتار جنسی با زنان توسط مردان در سطوح بالای حکومتی راه‌اندازی شد.

تظاهرات صدها هزار نفری زنان در آمریکا در سالگرد ریاست‌جمهوری ترامپ+ تصاویر

در بسیاری از این تظاهرات سیاستمداران دموکرات و فعالان پیشرو به سخنرانی پرداختند. از جمله در تظاهرات واشنگتن، تام پرز، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات به سخنرانی پرداخت.

پرز در اظهار نظری که توسط کمیته ملی حزب دموکرات منتشر شد، گفت: زنان پیشرو مقاومت در برابر رئیس جمهور، مایک پنس، معاون رئیس جمهور و تمام جمهوری‌خواهانی هستند که حقوق زنان را نقض می‌کنند.

تظاهرات صدها هزار نفری زنان در آمریکا در سالگرد ریاست‌جمهوری ترامپ+ تصاویر

رئیس کمیته ملی حزب دموکرات همچنین در اظهارنظری تبلیغاتی گفت: همه امروز در کنار هم آمده‌ایم و از آمریکایی‌ها میخواهیم در سال 2018  خود را متعهد به رای دادن به دمکرات‌ها کنند.

تظاهرات صدها هزار نفری زنان در آمریکا در سالگرد ریاست‌جمهوری ترامپ+ تصاویر

همزمان با این تظاهرات، صدها مهاجر اهل هائیتی نیز در اعتراض به توهین ترامپ به کشورشان در اطراف هتل او در نیویورک دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات صدها هزار نفری زنان در آمریکا در سالگرد ریاست‌جمهوری ترامپ

ترامپ هفته گذشته برای دفاع از سیاست مهاجرتی خود، هائیتی و چند کشور آفریقایی را به «چاه توالت» تشبیه کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید