ورزش با آرایش ممنوع!

کدخبر: ۱۹۸۷۳۹
توجه داشته باشید که ذرات عرق باید تبخیر شوند، بدن را خنک و ناخالصی‌ها را هم دفع کنند. با این ‌حال، اگر با کارهایی مانند استفاده از لوازم آرایش درحین ورزش کردن، مانعی در این روند ایجاد کنید، باید منتظر شکل‌گیری جوش‌های ریز و خارش‌دار روی پوست صورت‌تان بمانید.

به گزارش بهداشت نیوز، محققان می‌گویند که بسیاری از زنان هنوز هم در حین انجام دادن فعالیت‌های ورزشی و خصوصا در باشگاه‌های ورزشی ترجیح می‌دهند که آرایش داشته باشند. با این ‌حال، چه این آرایش فقط مقدار کمی کانسیلر باشد یا آرایش کامل، در هر حالتی می‌تواند به پوست شما شدیدا آسیب برساند.

توجه داشته باشید که ورزش کردن باعث می‌شود که ما عرق کنیم. درواقع، ‌عرق کردن نیز نوعی مکانیسم طبیعی برای خنک‌سازی بدن است و همچنین به دفع انواع ناخالصی‌ها از پوست کمک می‌کند. مساله این است که وقتی ترکیبات آرایشی روی پوست را فراگرفته باشند، این ناخالصی‌ها به ‌درستی و به‌طور کامل از پوست خارج نمی‌شوند.

دکتر پریتی دانیل (مدیر مرکز London Doctors Clinic) در این باره می‌گوید: «قرار گرفتن تعریق و چربی‌های طبیعی پوست در کنار هم می‌تواند به انسداد منافذ پوستی منجر شود و حتی با رشد بیش از حد ذراتی مانند P. Acne همراه باشد که در نهایت باعث شکل‌گیری جوش‌های آزاردهنده می‌شوند. بخش بدتر ماجرا این است که وقتی منافذ تعریق باز می‌شوند، هر نوع ذره‌ای که روی پوست باشد مانند ترکیبات آرایشی و ذرات آلودگی هوا، سریعا این منافذ را مسدود می‌کنند و باعث شکل‌گیری جوش‌های بیشتر می‌گردند».

این پزشک می‌افزاید: «علاوه بر این‌ها،‌ وقتی که پوست به ‌واسطه وجود ترکیبات آرایشی نتواند به ‌درستی تنفس کند، شانس شکل‌گیری راش‌های پوستی و خارش‌های غیرعادی بالاتر می‌رود. توجه داشته باشید که ذرات عرق باید تبخیر شوند، بدن را خنک کنند و ناخالصی‌ها را نیز دفع سازند. با این‌ حال، اگر با کارهایی مانند استفاده از لوازم آرایش در حین ورزش کردن، مانعی در این روند ایجاد کنید، باید منتظر شکل‌گیری جوش‌های ریز و خارش‌دار روی پوست صورت‌تان بمانید».

به همین دلیل، متخصصان توصیه می‌کنند که همه ترکیبات آرایشی را قبل از شروع ورزش کاملا از روی صورت پاک کنید و ترجیحا از محصولات پاک‌کننده بر پایه آب برای این کار کمک بگیرید. در ضمن، بهترین کار پس از پایان ورزش، دوش گرفتن یا شستن صورت است تا ذرات عرق و آلودگی‌های دیگر کاملا از روی صورت پاک شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید