روحانی امشب از چه با مردم سخن می گوید؟

کدخبر: ۱۹۸۷۹۹
روزنامه آرمان: رئیس‌جمهور امروز با مردم سخن می‌گوید. دکتر حسن روحانی حرف‌های زیادی دارد تا با مردم در میان بگذارد. همان مردمی که در سال‌های 92 و 96 با اعتماد به امیدی که روحانی وعده داده بود به او رای دادند و اکنون می‌خواهند از زبان رئیس‌جمهور بشنوند که تا چه‌اندازه توانسته بر عهد خود با ملت پایبند باشد.
روحانی امشب از چه با مردم سخن می گوید؟

منتظر هستند تا بدانند موانعی که بر سر راه رئیس‌جمهور بود و نگذاشت او به طور کامل به وعده‌هایش رنگ عمل بپوشاند. روحانی امروز با مردم خواهد گفت که دلیل اعتراضات اخیر آنها را می‌داند و به آنها خواهد گفت که ریشه بیکاری و وضعیت اقتصادی نامساعد کشور چیست. او احتمالا به مردم می‌گوید که چه افرادی نمی‌خواهند او به وعده‌هایش عمل کند چون می‌دانند افزایش محبوبیت روحانی برابر با حذف آنها خواهد بود.

شاید رئیس‌جمهور امروز از آنانی بگوید که خواستار فیلتر شبکه‌های اجتماعی بودند و او به‌خاطر وعده‌ای که با مردم داشت اجازه نداد انگشت آنها به مدت طولانی بر روی دکمه فیلتر باقی بماند. رئیس دفتر رئیس‌جمهور 27 دی گفت: رئیس‌جمهور تاکید کردند که روحیه امید و نشاط در بین مردم افزایش داشته باشد، در این ایام حوادث زلزله و کشتی سانچی را داشتیم در کنار این مسائل باید برنامه‌هایی را برای امیدآفرینی در مردم داشته باشیم. سازمان صدا و سیما هم در این زمینه فعالیت کند.

محمود واعظی ادامه داد: اعضای دولت خواستند که رئیس‌جمهور هفته آینده این مسائل را با مردم در میان بگذارند که احتمالا اواسط هفته آینده آقای روحانی از رسانه ملی با مردم سخنرانی داشته باشند که بر همین اساس این گفت‌وگو امشب پخش می‌شود. احمد شیرزاد استاد دانشگاه و فعال سیاسی به «آرمان» گفت: جناح مقابل این تصور را در جامعه ایجاد کرده که همه مشکلات و اعتراض‌ها به دلیل برجام، عملکرد برخی از مدیران دولتی و وجود برخی تخلفات بوده است.

اگرچه این مسائل می‌تواند زمینه بروز اعتراض باشد اما ابعاد انتقاد و دلخوری عمومی بسیار گسترده‌تر از این است و دلایل ترکیدن بغض عمومی بسیار جدی‌تر از تعبیرها و تحلیل‌های موجود است. بنابراین حسن روحانی باید در این شرایط بیشتر با مردم سخن بگوید و نگران این موضوع نباشد که سخنان او با مردم ممکن است عکس‌العمل‌های تندی به دنبال داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید