عباس از اتحادیه اروپا می خواهد دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد

کدخبر: ۱۹۸۸۲۱
وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد که محمود عباس در جریان دیدار با وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از آنها می خواهد تا در پاسخ به اقدام ترامپ درباره قدس، دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الیوم السابع، «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از اتحادیه اروپا می خواهد تا رسما دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد.

المالکی تأکید کرد که عباس در جریان دیدارهایی که با مسئولان اروپایی خواهد داشت، این درخواست را مطرح خواهد کرد. وزیر خارجه فلسطین که در بروکسل پایتخت بلژیک حضور دارد اعلام کرد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از مسئولان اروپایی می خواهد که در پاسخ به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس، دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گفته او محمود عباس همچنین بر پایبندی تشکیلات خودگردان فلسطین به روند صلح در خاورمیانه پافشاری خواهد کرد. وی افزود: با توجه به اینکه تصمیم دونالد ترامپ قواعد بازی را تغییر داده است، عباس هم از وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتظار دارد به صورت هماهنگ دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند.

در حالی که «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه سفر کرده است محمود عباس رئیس از دیدار با او خودداری کرده است و ریاض المالکی از قول محمود عباس گفته که او در دیدار با مسئولان اروپایی تلاش خواهد کرد تا اتحادیه اروپا نقش بزرگی در پیشبرد روند صلح داشته باشد و به این ترتیب انحصار این پرونده از دست آمریکا خارج شود.

قرار است محمود عباس امروز با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در حاشیه نشست ماهانه اتحادیه اروپا دیدار داشته باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید