در صورت شکست طرح ترامپ برای خاورمیانه، اروپا وارد عمل می شود

کدخبر: ۱۹۳۵۴۰
یک رسانه غربی با اشاره به طرح رئیس جمهوری آمریکا برای سازش در خاورمیانه و احتمال بالای شکست آن، از برنامه ویژه اروپا و شخص ماکرون برای اجرای طرحی جدید در این خصوص خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المانیتور، اتحادیه اروپا در نظر دارد در صورت شکست طرح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای صلح میان اسرائیل و فلسطینیان، طرح ویژه خود را به اجرا گذارد و برای این کار «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه، طرح ویژه ای را در نظر د ارد.

المانیتور در ادامه با اشاره به اختلافات میان ترامپ و ماکرون اشاره کرده و می نویسد: ماکرون در خصوص اختلافات خود با ترامپ از جمله معاهده آب و هوایی پاریس با ترامپ دیدار کرد و نتیجه دیدار آنها این شد که ترامپ طرح صلح خاورمیانه را رهبری کند و این در حالی بود که ماکرون با این طرح مخالف بود.

ماکرون در روزهای اخیر و بعد از اقدام ترامپ در اعلام خبر انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس نیز از مخالفت فرانسه با آن سخن گفته و اعلام داشت که از نظر پاریس، بیت المقدس پایتخت هر ۲ کشور است.

ماکرون سپس در تاریخ ۴ دسامبر (۱۳ آذر) به صورت تلفنی با ترامپ گفتگو کرد و از تبعات این تصمیم ابراز نگرانی کرد.

به نوشته المانیتور، به نظر می رسد که ماکرون از ابتدای سال ۲۰۱۸ برنامه ویژه خود را برای خاورمیانه آغاز کند و در این راه قرار است به اسرائیل، تشکیلات خودگردان فلسطین، اردن و لبنان سفر کند.

بر اساس این گزارش، گویا طرح صلح ۲۰۰۲ اعراب، اصول ابتدایی طرح مورد نظر ماکرون را تشکیل می دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید