نتانیاهو: اتحادیه اروپا باید هشدار‌های ترامپ درباره برجام را جدی بگیرد

کدخبر: ۱۹۸۸۳۶
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جدیدترین اظهارات خود علیه برجام گفت اگر کشور‌های اروپایی قصد حفظ این توافق را دارند، باید به هشدار‌های رئیس‌جمهور آمریکا توجه کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر در اقدامی ضدایرانی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا هشدار داد در صورتی که می خواهند توافق هسته ای با ایران را حفظ کنند، باید گفته‌های «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا را جدی بگیرند.

او در گزافه‌گویی جدید خود گفت: «من پیامی برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارم. من توصیه می کنم که آنها هشدارهای پرزیدنت ترامپ را جدی بگیرند. اگر می خواهند برجام را حفظ کنند باید اصلاحاتی را در آن ایجاد کنند که مانع از هسته ای شدن ایران شود که این مسئله برای آنها و کل جهان تهدید محسوب می شود.»

در ماه ژانویه سال جاری میلادی ترامپ تعویق اعمال تحریم های هسته ای علیه ایران را تمدید کرد. این در حالی است که وی مدعی شد این آخرین باری است که این تحریم ها را به تعویق می اندازد؛ مگر اینکه در برجام اصلاحاتی ایجاد شود.

رئیس جمهور آمریکا در ماه اکتبر سال گذشته میلادی نیز از تأیید پایبندی ایران به مفاد برجام خودداری کرده بود. ترامپ همچنین ادعا کرده است که قصد دارد به دلیل آزمایش های موشکی ایران، تحریم ها علیه تهران را تشدید کند.

 نتانیاهو که از همان ابتدا یکی از مخالفان سرسخت توافق هسته ای ایران بود، بارها در اقداماتی متملقانه از تلاش ترامپ برای به چالش کشیدن برجام تمجید کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید