آغاز مذاکرات نهایی هند و روسیه برای خرید سامانه موشکی اس-400

کدخبر: ۱۹۸۸۳۸
هند مذاکرات نهایی با روسیه برای خرید 5 سامانه موشکی اس - 400 به ارزش 5.5 میلیارد دلار را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تایمز ایندیا در روز دوشنبه، یک مقام وزارت دفاع هند گفت: هند خواهان نهایی کردن قرارداد با روسیه در سال مالی 2018-2019 است.

وی افزود: اولین سامانه موشکی اس-400 هند مجهز به سیستم مدیریت جنگی، مراکز فرماندهی و پرتابگرها، رادار و وسایل نقلیه پرتاب کننده خواهد بود.

به گفته وی، این سامانه به طور کامل در مدت 54 ماه به هند تحویل داده خواهد شد.

آغاز مذاکرات نهایی میان هند و روسیه درحالی انجام می شود که چین نیز بر اساس توافق 3 میلیارد دلاری که در سال 2014 با روسیه امضا کرده است درحال دریافت 6 سامانه موشکی اس- 400 است.

روسیه که چندین سامانه موشکی اس-400 خود را در منطقه 'کریمه' مستقر کرده است، قرار است این سپر دفاع موشکی را به ترکیه و عربستان سعودی نیز بفروشد.

هند می تواند از سامانه موشکی برای محافظت از شهر های خود در طول جنگ یا نابود کردن موشک 'نصر' پاکستان استفاده کند.

موشک 'نصر' پاکستان یک موشک با برد کوتاه است که می تواند کلاهک هسته ای با خود حمل کند.

هند در سال 2016، از توافق این کشور با روسیه جهت خرید 5 سامانه موشکی اس-400 به ارزش 5 میلیارد دلار، ساخت مشترک چهار کشتی جنگی پیشرفته و تولید مشترک بالگرد های کاموو خبر داد.

این توافق نامه در جریان دیدار نارندا مودی نخست وزیر هند با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست کشور های بریکس در هند امضا شد.

توافق سامانه موشکی اس-400 یکی از بزرگ ترین قراردادهایی است که هند با روسیه امضا کرده است. سایر توافق های بزرگ هند و روسیه شامل خرید 272 فروند جنگنده سوخوی 30 - ام کی ای به ارزش 12 میلیارد دلار، ناو هواپیمابر ای ان اس ویکرامادیتیا به ارزش 2.33 میلیارد دلار و 45 فروند میگ 29 - کی به ارزش 2 میلیارد دلار است.

سامانه زمین به هوای اس-400 مشهور به پیروزی (Triumf) نسل جدید سیستم پدافند هوایی روسیه است که توسط 'مرکز طراحی الماس' طراحی شده و به عنوان نسل بهبودیافته ای از خانواده پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود.

اس-400 قادر به تشخیص 100 هدف به طور هم‌زمان و درگیر شدن با 12 هدف در یک زمان واحد از محدودهٔ 400 کیلومتری است، از جملهٔ این هدف‌ها؛ هواپیما، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید