باتوجه به نظرات فضای مجازی بررسی شد

بازتاب گفتگوی تلویزیونی دیشب روحانی در افکار عمومی

کدخبر: ۱۹۸۹۶۲
روحانی دیشب در شرایطی در برابر دوربین‌های تلویزیونی قرار گرفت که هم زمان و هم فرم مصاحبه نسبت به مصاحبه‌های گذشته او متفاوت بود. این مصاحبه پس از نا‌آرامی‌های اخیر در برخی شهر‌ها و همچنین نوسانات بازار ارز انجام شد. فرم مصاحبه هم با گذشته متفاوت بود و انتشار خبر انتخاب رشید‌پور همین پیام را به مخاطبان منتقل می‌کرد.
بازتاب گفتگوی تلویزیونی دیشب روحانی در افکار عمومی

به گزارش اقتصادنیوز ، در پایان این گفت‌‌و‌گوی تلویزیونی هم نظرات مختلفی درباره این گفت‌و‌گو در فضای مجازی دیده می‌شد. در حالی که برخی بر این باور بودند که مجری برنامه این بار سوالات صریح‌تر و خاص‌تری مطرح کرد و پاسخ‌های رئیس‌جمهور هم متفاوت از گذشته بود، برخی دیگر عقیده داشتند که سخنان رئیس‌جمهور تفاوتی با گذشته نداشت و مجری برنامه حتی به او اجازه نداد تا مانند گذشته آزادانه به بیان سخنان خود بپردازد.

منتقدان همچنین بر این باور بودند که کشور در شرایط کنونی نیاز به سخنان دیگری داشت. سخنان ارزی رئیس‌جمهور هم بر اساس نظر‌سنجی‌های انجام شده در فضای مجازی در گروه‌های منسوب به معامله‌گران ارزی با واکنش خاصی همراه نشد.  از دیگر نکات مصاحبه دیشب روحانی تمرکز بر موضوعات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی بود و به مسائل سیاست‌خارجی، فرهنگی و سیاست داخلی پرداخته نشد.

نکته مثبت مصاحبه دیشب زمان کوتاه و محدود آن بود. مدت زمان این مصاحبه مطابق با استاندارد‌  گفت‌و‌گوهای جهانی و در حدود ۶۰ دقیقه بود. روحانی در این گفت‌و‌گو سه وعده به مردم داد. نو‌سازی بافت فرسوده و ناوگان حمل‌ونقل و افزایش اشتغال سه وعده‌‌ای بود که دیشب روحانی به مردم داد و گفت تفاوت‌ها در این سه حوزه در سال آینده احساس خواهد شد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که کلید او در دولت دوازدهم در قفل محدودیت برخی شبکه‌های اجتماعی بچرخد و از این شبکه‌های اجتماعی رفع محدودیت شود.  روحانی از نمایندگان مجلس نیز خواست تا تبصره‌های مرتبط با فقر و اشتغال در بودجه را همانگونه که در بودجه دولت مصوب شده، بدون تغییر به تصویب برسانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید