رئیس سیا: کره شمالی تا چند ماه دیگر به توانایی حمله هسته‌ای به آمریکا دست می‌یابد

کدخبر: ۱۹۸۹۹۰
مایک پمپئو با بیان اظهاراتی تکراری اعلام کرد کره شمالی تا چند ماه دیگر به توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا با یک سلاح هسته‌ای دست می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نیوزویک، «مایک پمپئو»، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرد: کره شمالی فقط «چند ماه» تا دستیابی به توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا با یک سلاح هسته ای فاصله دارد.

وی افزود: «این چیزی است که ما می توانیم بگوییم. ما همیشه می دانیم که برنامه های این کشور ادامه دارد. ما هیچگاه ماهیت دقیق اینکه چه اتفاقی می خواهد بیفتد را نمی دانیم. اما آنچه سیاستمداران می دانند این است که برنامه های هسته ای کره شمالی در حال پیشرفت است و به سمت قدرت و توانایی بیشتر در حرکت است.»

زمانی که از وی درباره زمان حمله کره شمالی به خاک آمریکا با یک سلاح هسته ای پرسش شد، وی گفت: فقط چند ماه با آن فاصله داریم.

اما مجری برنامه سی بی اس گفت که شما چند ماه پیش هم همین اظهارات را بیان کردید. پمپئو در پاسخ گفت: «درست است. امیدوارم یک سال دیگر هم همین حرف را بتوانم بزنم. دولت آمریکا در تلاش است که زمان احتمال این حمله را طولانی تر کند.»

تنشها میان آمریکا و کره شمالی در ماه های اخیر در پی آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تشدید شده است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی قصد دارد با پیشبرد برنامه های هسته ای به عنوان یک عامل بازدارنده برای دفاع از کشور خود استفاده کند و قصد حمله به خاک آمریکا را ندارد.

در پی موفقیت آمیز بودن مذاکرات اخیر میان کره شمالی و کره جنوبی، این امیدها بوجود آمده است که شاید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره کاهش یابد. یک تیم از کره شمالی قرار است در بازی های المپیک زمستانی کره جنوبی شرکت کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید