آسوشیتدپرس: با فروکش کردن تهدید داعش، استدلال آمریکا برای حضور نظامی در سوریه تضعیف شده است

کدخبر: ۱۹۹۱۲۹
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی استدلال‌های ضعیف آمریکا برای ادامه عملیات نظامی این کشور در سوریه را به چالش کشید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: آمریکا در چند سال گذشته توانسته بود با ظرافت هدف خود را در سوریه در یک نقطه روشن بدون مناقشه تعریف کند و آن مبارزه با داعش بود، اما اکنون که آن‌ها از همه جای سوریه منهای برخی از بخش‌های کوچک رانده شده‌اند دولت ترامپ تقلا می‌کند مرز‌های ماموریت خود را در سوریه تعریف و همچنین مشخص کند حضور طولانی آمریکا چه زمانی و چگونه پایان خواهد یافت.

در این گزارش با اشاره به عملیات غیرقانونی ترکیه در شمال سوریه آمده است: یک بحران میان آمریکا و ترکیه که با تازه‌ترین عملیات نظامی ترکیه در سوریه آغاز شده است روشن کرد چگونه در غیاب داعش، ائتلاف‌های پرابهام در سوریه بیش از پیش دچار تردید می‌شوند. در واقع، آمریکایی‌ها یا باید کُرد‌ها را که در کنارشان در سوریه جنگیده‌اند، رها کنند یا با شکاف عمیقی با یکی از متحدان خود در ناتو (ترکیه) مواجه شوند.

هرچند ترکیه از حمایت آمریکا از افراد مسلح کرد در سوریه خشمگین شده است و آن‌ها را تروریست می‌خواند، آمریکا می‌توانست با استناد به پیشدار بودن آن‌ها در نبرد با داعش، توجیه قانع کننده‌ای برای خود داشته باشد. با عقب‌نشینی داعش به عنوان یک تهدید فوری، دیگر این استدلال بی‌رنگ شده و موجب دامن زدن به خشم ترکیه شده است.

 آسوشیتدپرس افزود: فروکش کردن تهدید داعش همچنین موجب شده است استدلال آمریکا برای عملیات در سوریه تضعیف شود. اکنون عملیات در سوریه این پرسش را پدید می‌آورد که آیا کنگره و مردم آمریکا از کاری سوای کشتن تروریست‌ها در سوریه کناره گرفته‌اند یا خیر.

در انتهای این مطلب آمده است: مقامات دولت آمریکا می‌گویند این کشور باید باز هم در سوریه بماند؛ زیرا داعش هنوز تهدیدی پایدار است و آمریکا باید مطمئن شود این گروه دوباره تجدید سازمان نمی‌کند؛ اما این استدلال یک مشکل دیگر ایجاد می‌کند و آن این که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نمی‌تواند علیه داعش به هیچ وجه اعلام پیروزی کند مگر این که این کار موجب می‌شود کسانی قدرت بگیرند که می‌گویند شکست داعش به معنای پایان هرگونه وجهی برای دخالت آمریکا در سوریه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید