یاغی بازی سعودی ها برای AFC

کدخبر: ۱۹۹۲۴۷
فارس: رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در اظهاراتی جدید برای AFC خط و نشان کشید و گفت: ایران و قطر شرایط میزبانی ندارند و ما هرگز در تهران و دوحه به میدان نخواهیم رفت.
یاغی بازی سعودی ها برای AFC

درحالیکه کمتر ۳ هفته دیگر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد ولی هنوز پرونده اختلاف عربستان و امارات برای بازی در کشور ایران و قطر حل نشده است. سعودی‌ها که سردمدار این حرکت سیاسی هستند با به همراه داشتن اماراتی‌ها اکنون ادعای جدیدی را در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا مطرح کردند.

پیش از این سعودی‌ها با بهانه جویی‌ها و لابی کردن موفق شدند تا رای AFC را در قضیه بازی نکردن در تهران به نفع خود تغییر دهند و باشگاه های کشورمان را مجبور به بازی در کشور ثالث کردند. این پروژه سعودی‌ها اکنون به فاز جدیدی رسیده است و قطر نیز مانند ایران کشوری ناامن تلقی شد!

البته سعود‌ی ها در این راه تنها نیستند و امارات نیز به باند آنها اضافه شده است و اماراتی‌ها که قبلا برای آمدن به تهران مشکلی نداشتند مثل سعودی‌ها اعلام کردند که در تهران و دوحه بازی نمی‌کنند و کشور ثالث تنها راه حل است!

در این راستا عادل عزت، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در مصاحبه با برنامه تلویزیونی با برنامه«المرمی» درباره میزبانی قطر و ایران از نمایندگانشان در لیگ قهرمانان آسیا گفت: قطر در تلاش است تا به هر شکلی تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا را تحت شعاع قرار دهد ولی این را صراحتا اعلام می‌کنم که باشگاه های عربستان و امارات به هیچ وجه  در قطر و ایران به میدان نخواهند رفت.

وی در ادامه AFC را تهدید کرد و گفت: مسئله کشور ثالث بسیار مهم است و امیدوارم کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیمی بگیرد که بعدا پشیمان نشود! ما پیش از این موضعمان را به صورت واضح اعلام کردیم به هیچ وجه در کشور قطر و ایران بازی نمی‌کنیم. متاسفانه سعود المهندی، نایب رئیس قطری AFC و رئیس برگزاری مسابقات از پستش سوء استفاده می‌کند و درحال فشار به AFC است تا رای را به نفع خودشان صادر کند.

رئیس فدراسیون سعودی در ادامه مدعی شد: شرکت بریتانیایی حامی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به AFC همین توصیه را کرد و درخواست کرد که بازی‌ها در کشور ثالث برگزار  شود. البته دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز همین را درخواست زیرا المهندی در حال فشار به اعضا کمیته اجرایی است تا رای آنها را به نفع خود تغییر دهد.

عزت در پایان گفت: اگر AFC رای را به نفع قطری‌ها و ایرانی‌ها بدهد بدون شک از طریق قانونی به فیفا شکایت می‌کنیم و این موضوع را که المهندی در حال تلاش است تا با لابی رای AFC را تغییر دهد را گزارش می‌دهیم. زمان صدور رای AFC قرار است فردا(جمعه) یا در نهایت دوشنبه اعلام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید