سوریه سند "گروه واشنگتن" را مغایر با قطعنامه‌های بین‌المللی دانست

کدخبر: ۱۹۹۴۰۶
بشار جعفری،‌ رئیس هیئت نظام سوریه در مذاکرات وین بعد از جلسه دو جانبه با استفان دی‌میستورا درباره سند غیررسمی منتشر شده درباره حل بحران سوریه اظهار داشت، آمریکا که داعش را ایجاد کرد نمی‌تواند از راه حل سیاسی در سوریه صحبت کند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری، رئیس هیئت نظام سوریه در مذاکرات ژنو و وین بعد از دیدارش با استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه گفت: ما مذاکرات تا حد ممکن سازنده‌ای با دی‌میستورا در آستانه کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوری در سوچی داشتیم.

جعفری افزود، از این دیدار استفاده کردیم و به بسیاری از سوالات به خصوص در زمینه کنفرانس سوچی پاسخ داده شد. نتایج کنفرانس ما حصل مذاکرات بین خود سوری‌ها خواهد بود.

دی میستورا روز پنجشنبه با بشار جعفری و نیز نصر حریری، رئیس هیئت مخالفان سوریه دیدار کرده بود.

جعفری اظهار داشت: همزمان شدن نشست وین با توزیع و افشای آنچه سند غیررسمی در زمینه احیای روند سیاسی در سوریه خوانده می‌شود تصادفی نیست آن هم از سوی (گروه واشنگتن) کشورهایی که در کشتار سوری‌ها دخیل بودند.

وی این سوال را مطرح کرد، چطور فرانسه و انگلیس که از سیاست آمریکا همانند کوری که از یک کور دیگر تبعیت می‌کند راه حلی برای بحران سوریه می‌یابند و چطور عربستان این کشور با فرهنگ جاهلیت می‌تواند قانون اساسی پیشرو برای سوریه ارائه کند. عربستان آیا مناره آزادی در خاورمیانه یا محور دموکراسی یا کشوری قانونمدار و مجری قانون اساسی و عدالت اجتماعی است که در تدوین قانون اساسی سوریه نقش دارد؟

جعفری افزود: آمریکا داعش را ایجاد کرد و همچنان به خاطر آن می‌جنگد چطور می‌تواند از راه حل سیاسی در سوریه صحبت کند.

رئیس هیئت نظام سوریه در مذاکرات صلح این کشور افزود: آنچه سند غیررسمی درباره احیای روند سیاسی در ژنو خوانده می‌شود کاملا از نظر ما مردود است و تدوین آن به شیوه غیرمسؤولانه بوده و بیان می‌کند که روند ژنو مرده است.

وی اظهار داشت، تدوین کنندگان این سند با این کار غیرمسؤولانه این گونه نشان دادند که روند سیاسی در ژنو مرده است و با این سند سعی می‌کنند روند سیاسی ژنو را زنده کنند که خودشان آن را کشته‌اند. این تلاش‌های شکست خورده نابودی روند مذاکرات ژنو، کنفرانس سوچی و یا هر تلاش سیاسی برای حل بحران را هدف قرار داده چون این با سیاست تخریب کننده آنها هماهنگ است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید