افزایش تکان‌دهنده میزان حملات هوایی آمریکا در افغانستان

کدخبر: ۱۹۹۶۲۰
براساس گزارش جدید پنتاگون، آمریکا در سال ۲۰۱۷ بیش از چهار هزار و سیصد بار یعنی دو برابر مجموع دو سال پیش از آن، افغانستان را مورد حمله قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس داده‌های جدیدی که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) منتشر کرده است، این کشور در سال ۲۰۱۷ بیش از چهار هزار و سیصد بار یعنی دو برابر مجموع دو سال پیش از آن، افغانستان را مورد حمله قرار داده است.

حمله تروریستی مرگبار اخیر کابل باعث شد گزارش تکان دهنده پنتاگون که نشان می‌دهد تعداد حملات هوایی به افغانستان به شدت افزایش یافته است و در سال ۲۰۱۷ به دو برابر مجموع سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ برسد، تحت الشعاع قرار بگیرد. آمار‌های نیروی هوایی آمریکا نشان می‌دهد حملات هوایی در افغانستان علیه اهداف به اصطلاح تروریستی از جمله طالبان و دیگر گروه‌ها، همچون حملات مرگبار به زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های پنتاگون هر روز به طور متوسط دست‌کم پانزده حمله هوایی به وسیله نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف در افغانستان صورت می‌گیرد. افزایش تعداد حملات در سال ۲۰۱۷ تا حد زیادی ناشی از راهبرد جدید دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال جنوب آسیاست.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همچون ارتش آمریکا اخیرا اعلام کرد این سازمان سه هزار نیروی جدید با نقش مستشاری و آموزشی به افغانستان اعزام خواهد کرد.

درحال حاضر تقریبا بیست استان از مجموع ۳۴ استان افغانستان به عنوان مناطق ناامن شناخته شده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید