سلبریتی‌های توییتر و اینستاگرام بدبخت شدند!

کدخبر: ۱۹۹۸۲۰
دادستان کل نیویورک در حال تحقیق در مورد شرکتی است که در زمینه فروش تعقیب کنندگان قلابی (فالوئر) در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته است.
سلبریتی‌های توییتر و اینستاگرام بدبخت شدند!

اریک اشنایدرمن کمپانی Devumi را به فروش 3.5 میلیون فالوور جعلی به سلبریتی‌ها و مقامات سیاسی روی شبکه‌های اجتماعی (به خصوص توئیتر) متهم کرد.

نکته قابل توجه که اشنایدرمن روی آن دست گذاشته، سوء استفاده از اطلاعات واقعی 55 هزار کاربر به ویژه سکنه نیویورکی برای ساخت اکانت و فالوورهای جعلی است که می تواند اتهام سرقت اطلاعات را علیه کمپانی مذکور به دنبال داشته باشد،به این دلیل که برخی از اطلاعات استفاده شده مربوط به افراد زیر سن قانونی است که جرم دارد.

خرید فالوور

افرادی مانند «جان لگویزمائو» و «کیتی ایرلند» در بخش سلبریتی و «مایکل دل»، موسس و مدیر کمپانی دل از جمله افرادی هستند که با آگاهی از جعلی بودن اکانت‌ها، سفارس فالوور به Devumi داده‌اند.

اما کمپانی Devumi را فردی به نام «جرمن کالاس» بنیان نهاده است که نه اهل نیویورک، بلکه اهل پالم بیچ فلوریدا است و ابتدا اتهام مذکور را تکذیب کرد اما بعدا با ذکر شواهد از پاسخ به نیویورک تایمز خودداری کرد.

توئیتر بر اساس سیاست ضد اسپم خود، برخی از اکانت‌ها را حذف کرده است اما سوالی که مطرح شده این است که چرا توئیتر از «کپچا» برای مبارزه با اسپم استفاده نمی‌کند تا فالوورهای جعلی برای همیشه نابود شوند؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید