اعلام آمادگی جمهوری چک برای اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان

کدخبر: ۲۰۰۰۰۸
وزیر دفاع جمهوری چک در دیدار با رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان از آمادگی کشورش برای اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اطلس، ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در دیدار «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی  این کشور با  «کارله سلکتوو» وزیر دفاع جمهوری چک، اوضاع امنیتی افغانستان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است که عبدالله در این دیدار، ضمن گفتگو در مورد اوضاع امنیتی افغانستان گفت که مردم ما در حال جنگ با گروه‌های تروریستی منطقه‌ ای و جهانی هستند و در مبارزه با این گروه‌ها قربانیان بسیاری داده‌اند.

  وی افزود که مراکز و پایگاه‌های همه تروریست‌هایی که در افغانستان می‌جنگند در خاک پاکستان قرار دارد.

وزیر دفاع جمهوری چک نیز ضمن تسلیت بابت حوادث تروریستی در کابل و سایر ولایات این کشور، گفت که جمهوری چک به تعهدات خود برای حمایت از افغانستان پایبند خواهد بود.

وی همچنین از آمادگی کشورش برای آموزش خلبان های افغانستان خبر داد و گفت که جمهوری چک آماده است که شمار نظامیان خود را در افغانستان افزایش دهد.

وزیر دفاع چک همچنین بر حضور موثر کشورش در افغانستان تأکید کرد و گفت که نیروهای چک در افغانستان سرگرم آموزش نیروهای امنیتی افغانستان هستند و این برنامه ادامه می‌یابد.

 لازم به ذکر است که هم اکنون ده ها تن از نظامیان جمهوری چک در افغانستان حضور دارد که وظیفه مشورت به نظامیان افغانستانی و آموزش آنها را بر عهده دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید