مشاور ارشد اردوغان: آمریکا توان رویارویی با ترکیه در شمال سوریه را ندارد

کدخبر: ۲۰۰۰۲۵
ییغیت بولوت مشاور ارشد اردوغان گفت: به محض ورود ارتش ترکیه به منبج، نیروهای آمریکایی تروریست ها را رها کرده و از آنجا خارج خواهند شد چرا که توان جنگ و رویارویی با ارتش ترکیه را ندارند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ییغیت بولوت با حضور در برنامه زنده 'بررسی عمیق' شبکه تلویزیونی تی.آر.تی خبر اظهار کرد: آمریکایی ها به جای دوستی و همراهی با ترکیه در منطقه، تروریست ها را متحد خود کرده اند اما به زودی آنها را رها کرده و خواهند فروخت.

وی مدعی شد: بلافاصله پس از پایان عملیات شاخه زیتون، عملیات به منظور پاکسازی شرق فرات از وجود تروریست ها آغاز خواهد شد و به محض ورود سربازان ارتش ترکیه به منبج، آمریکایی ها تروریست ها را رها کرده و از آن منطقه خارج خواهند شد چرا که قدرت مقابله و رویارویی با قوای جنگی ترکیه را در این منطقه ندارند.

به گزارش ایرنا، دولت ترکیه مدعی است نیروهای آمریکایی با ارسال سلاح به معارضان کُرد سوری به ویژه ی.پ.گ به واقع از گروه های تروریستی در سوریه حمایت و علیه ترکیه به طور غیر مستقیم ادام می کنند.

عملیات شاخه زیتون ترکیه در منطقه عفرین در شمال غربی سوریه که از روز شنبه 20 ژانویه آغاز شده، در دوازدهمین روز نیز ادامه یافت.

بنا به اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی مشارکت کرده اند و تاکنون بیش از 712 نفر از تروریست ها نیز به هلاکت رسیده اند.

دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های پ.ک.ک، ک.ج.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.

دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه بارها در سخنان خود از انجام عملیات منبج بلافاصله پس از پایان عملیات ارتش ترکیه در عفرین خبر داده است.

مقامات ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب تروریست ها، منطقه را ترک خواهند کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۴ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید