اصرار برای تفرقه در تیم ملی فوتبال ایران!

کدخبر: ۲۰۰۱۲۳
در آستانه حضور در جام جهانی، صحبت های نسنجیده و هیجان برانگیز برخی از کارشناسان و مربیان فوتبال ایران خواسته و یا ناخواسته موجب سست شدن پایه های تیم ملی و بروز تفرقه در این تیم می شود.
اصرار برای تفرقه در تیم ملی فوتبال ایران!

تیم ملی فوتبال ایران روزهای دشوار و سختی را برابر قهرمان جهان و قهرمان اروپا پیش‌رو دارد اما ناآگاهی یا بی‌توجهی به این روزهای سرنوشت‌ساز برای فوتبال ملی ایران، کار تیم ملی را دشوارتر می‌کند.

به گزارش ایسنا، با یک چشم به‌ هم زدن خرداد ۹۷ از راه می‌رسد و تیم ملی باید دشوارترین روزهای تاریخ خود را پشت سر بگذارد. مصاف با مراکش به عنوان یکی از قدرتمندترین تیم‌های قاره آفریقا، اسپانیا قهرمان جهان و پرتغال قهرمان اروپا بدون هیچ حرف و حدیثی بزرگترین چالش تاریخ فوتبال ایران خواهد بود اما بعضی اظهارنظرهای انجام شده درباره تیم ملی و برنامه‌های تیم ملی هیچ تناسبی با روزهای دشوار پیش‌رو و لزوم نیاز به همیت ملی ندارد.

هومن افاضلی که برای نخستین بار توانسته هدایت یک تیم لیگ برتری را بر عهده بگیرد اخیرا در مصاحبه ای گفته"چنین مدلی را در هیچ جای دیگر دنیا نمی‌بینیم". هر چند او به صورت مستقیم به برنامه‌های تیم ملی اشاره نکرده اما از جمله بعدی‌اش که گفته "فکر می‌کنم خیلی واضح حرفم را زدم" می‌شود متوجه منظورش شد.

اگر افاضلی و سایر منتقدان سابق تیم ملی که همواره بیش از همه به عنوان کارشناس حضوری دائمی در برنامه‌های تلویزیون ایران دارند واقعا مدعی‌اند که فوتبال روز دنیا را دنبال می‌کنند، باید بدانند که فوتبال ایران با لیگی سطح پایین در مقایسه با لیگ‌های اسپانیا یا پرتغال فرسنگ‌ها با این دو قهرمان جهان و اروپا فاصله دارد و اگر واقعا به گفته افاضلی و سایر منتقدان "چنین مدلی" در هیچ تیم ملی دیگری در دنیا سابقه ندارد، احتمالا به خاطر این است که کادر فنی تیم ملی ایران برای کم کردن فاصله نوری فوتبال ایران دست به کار شده و شبانه‌روز کار می‌کند. آنها باید بدانند که فوتبال ایران برای دفاع از اعتبارش و تنه به تنه زدن با بزرگان جهان، راهی جز انجام راه‌هایی که ۴۰ سال قبل توسط کشورهای بزرگ فوتبال دنیا امتحان شده ندارد.

امید است که در این فاصله اندک تا جام جهانی همه دوستداران فوتبال ایران در کناریگدیگر برای سربلندی و اعتلای نام ایران در بزرگترین رویداد فوتبالی دنیا در کنار کادر فنی و بازیکنان بهترین شرایط را برای موفقیت تیم ملی رقم بزنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید