ساف: تشکیلات خودگردان فلسطین سریعا کلیه ارتباطات خود را با اسرائیل قطع کند

کدخبر: ۲۰۰۴۳۲
کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در بیانیه‌ای از مقامات تشکیلات خودگردان خواست سریعا کلیه ارتباطات خود را با رژیم صهیونیستی در همه سطوح قطع کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،  کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) با انتشار بیانیه‌ای از مقامات فلسطینی خواست کلیه ارتباطات خود را با رژیم صهیونیستی در همه سطوح از جمله مذاکرات سیاسی و امنیتی، قطع کنند.

در بیانیه کمیته اجرایی ساف -که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری اسپوتنیک قرار گرفته- آمده است این کمیته از مقامات فلسطینی می‌خواهد سریعا طرح‌ها و برنامه‌های لازم را به منظور قطع روابط با مقامات صهیونیست در کلیه سطوح اعم از سیاسی، اداری، اقتصادی و امنیتی آغاز کنند.

افزون بر آن، کمیته اجرایی ساف تصمیم گرفته است با مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل، مجمع عمومی و دیوان کیفری بین‌المللی از آن‌ها بخواهد تا زمانی که تل‌آویو از شناسایی قدس به عنوان «پایتخت اسرائیل» چشم‌پوشی نکند، از به رسمیت شناختن «اسرائیل» خودداری کنند.

در این بیانیه تاکید شده ساف قصد دارد از دیوان کیفری بین‌المللی بخواهد تحقیقاتی را در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی اعم از شهرک‌سازی، تبعیض‌نژادی و پاکسازی قومی در قدس و نواحی اطراف آن انجام دهد.

بیانیه کمیته اجرایی ساف در آستانه برنامه دیدار موشه کالون، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رامی حمدالله، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، در هفته آینده، صادر شده است.

این موضع فلسطین در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت اسرائیل» اتخاذ می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید