توکل کرمان: رهبران حزب الاصلاح یمن بردگان ریاض و ابوظبی هستند

کدخبر: ۲۰۰۴۳۵
توکل کرمان چهره شناخته شده یمنی و برنده جایزه صلح نوبل در واکنش به تعلیق عضویت خود در حزب الاصلاح یمن تأکید کرد که رهبران این حزب به بردگان عربستان و امارات تبدیل شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، حزب «الاصلاح» یمن روز گذشته عضویت «توکل کرمان» فعال یمنی و برنده جایزه صلح نوبل را به حالت تعلیق در آورد. این اقدام در پی انتقادهای توکل کرمان از عملیات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در یمن صورت گرفته است.

توکل کرمان روز جمعه گذشته در صفحه توییتر خود نوشته بود ائتلاف متجاوزان سعودی و اماراتی از وضعیت موجود در یمن سوء استفاده کرد و دست به اشغال و نفوذ وحشتناکی در یمن زده است.

حزب الاصلاح در بیانیه ای اعلام کرد که اظهارات توکل کرمان هیچ ارتباطی با مواضع این حزب نداشته و به معنای خروج از رویکرد و دیدگاه این حزب به شمار می رود و حزب الاصلاح تصمیم گرفته تا عضویت او را به حالت تعلیق در آورد. در واکنش به این بیانیه هم توکل کرمان بار دیگر در صفحه توییتر خود نوشت که دبیرکلی حزب الاصلاح اسرا و برده های حاکمان ریاض و شیوخ ابوظبی هستند.

 وی خطاب به رهبران حزب الاصلاح یمن که شاخه اخوان المسلمین در این کشور به شمار می رود نوشت که شما رویکرد کلی حزب الاصلاح را نمایندگی نمی کنید و در اساسنامه حزب هیچ جا سخنی از بردگی برای عربستان یا ابوظبی ذکر نشده است.

این چهره شناخته شده یمنی در ادامه اعلام کرد که عربستان و امارات احزاب و دولت «قانونی» یمن را به بردگان خود تبدیل کرده است و قدرت تصمیم گیری را از آنها گرفته است و باید تلاش کرد تا آنها از این بردگی نجات پیدا کنند. وی همچنین تصمیم دبیرکلی حزب الاصلاح برای لغو عضویتش را غیر قابل قبول توصیف بیان کرد و گفت آنها که اراده ای از خود ندارند حق ندارند عضویت یک عضو حزب الاصلاح را برای راضی نگه داشتن عربستان لغو کنند.

این اختلافات در حالی در میان جریان های مخالف انصار الله یمن بالا گرفته است که چند روز پیش شهر عدن شاهد درگیری های گسترده ای میان حامیان عبدربه منصور هادی وجریان های سیاسی جنوبی وابسته به شورای انتقالی جنوبی یمن و امارات بود.

در پی این درگیری ها شورای انتقالی جنوبی یمن کنترل بخش هایی از عدن را به دست گرفته است. این شورا تلاش می کند تا دولت وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن که مورد حمایت عربستان است را سرنگون کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید