۳۳ سالگی غمگین برای رونالدو

کدخبر: ۲۰۰۶۴۱
مهاجم پرتغالی در حالی ۳۳ سالگی‌اش را جشن می‌گیرد که فصل خوبی را پشت سر نگذاشته است.
۳۳ سالگی غمگین برای رونالدو

کریستیانو رونالدو امروز (دوشنبه) شمع‌های ۳۳ سالگی اش را فوت می‌کند. مهاجم پرتغالی در حالی امروز تولدش است که پس از دریافت پنجمین توپ طلایش در دسامبر گذشته، در سال ۲۰۱۸ چیز خاصی برای جشن گرفتن ندارد.

ستاره رئال مادرید نتوانست در سال جدید آمار نامتعارفش را متوقف کند و در دیدار شنبه در ورزشگاه "شهر والنسیا" عصبی بودن خود را نشان داد. او پس از تعویض در ‌دقیقه ۸۱ با یک پیام به دوربین‌های تلویزیونی این موضوع را نشان داد.

در حالی که رونالدو دهه سوم زندگی‌اش را سپری می‌کند و ۱۶ فصل را در سطح بالا بازی کرده است اکنون با بدترین آمارش در گلزنی روبرو است. گلزنی برای مهاجم پرتغالی در لالیگا سخت شده است و با او به ثمر رساندن هشت گل، پشت سر ۱۰ گلزن برتر این رقابت‌ها قرار دارد. لیونل مسی با ۲۰ گل صدرنشین این جدول است.

این موضوعی غیر عادی برای بازیکنی است که سه بار جایزه پیچیچی (بهترین گلزن لالیگا) را دریافت کرد. رونالدو در این فصل تنها توانسته است در لیگ قهرمانان اروپا بدرخشد. او با ۹ گل برترین گلزن مرحله گروهی شد.

از طرفی مهاجم شماره "هفت" مادرید از وضعیت قراردادش ناراضی است و باشگاه در تلاش است که این قضیه را حل کند. روزنامه‌ ABC اسپانیا شنبه مطلبی را در این مورد منتشر کرد. ستاره پرتغالی به خواسته‌اش خواهد رسید و از لحاظ دریافت دستمزد به نیمار (۴۰ میلیون یورو) و لیونل مسی (۳۷ میلیون یورو) نزدیک خواهد شد. دستمزد رونالدو از مرز ۳۰ میلیون یورو در سال عبور خواهد کرد و او تا پایان قراردادش (۲۰۲۱) این مبلغ را سالیانه دریافت می‌کند.

در این شرایط رونالدو هنوز انگیزه زیادی برای بازی کردن دارد و پس از حذف از کوپا دل ری مقابل لگانس در توییترش نوشت: هنوز رقابت‌های زیادی برای پیروزی وجود دارد.

دیدار مقابل پاری ‌سن‌ ژرمن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا یک چالش برای سفیدپوشان و رونالدو خواهد بود تا شرایطشان را بهبود ببخشند.

لالیگا و لیگ قهرمانان

مهاجم پرتغالی در این فصل دو چهره از خود در لالیگا و لیگ قهرمانان نشان داده است. او در جام جهانی باشگاه‌ها و سوپر جام ‌اسپانیا گلزنی کرد اما در لالیگا با این موضوع به مشکل برخورده است. بازیکن شماره هفت مادرید در ۱۷ هفته‌ تنها هشت گل به ثمر رسانده و برای گلزنی به ۱۱ شوت نیاز داشته است. در لیگ قهرمانان اروپا شرایط کاملا متفاوت است و او تنها به ۰.۴۵ شوت برای گلزنی نیاز داشت. آمار او در گلزنی ۱.۵ گل در هر بازی است.

رسیدن به رکورد ۹۰۰ بازی رسمی

رونالدو در ۱۷ سالگی نخستین بازی رسمی‌اش را انجام داد و اکنون نزدیک به انجام نهصدمین بازی اش است. مهاجم پرتغالی که تاکنون در ۸۹۱ بازی به میدان رفته ۴۲۱ بار با پیراهن رئال مادرید، ۳۹۲ بار با منچستریونایتد، ۳۱ بار با ‌اسپورتنیگ پرتغال و ۱۴۷ بار با تیم‌ ‌ملی کشورش بازی کرده است. میانگین گلزنی ستاره مادرید در هر بازی ۰.۷۰ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید