برنامه مخفی کشورهای اروپایی برای جنگجویان داعشی خود

کدخبر: ۲۰۰۸۴۲
«خسوس نونیئز» مدیر موسسه مطالعات در مورد جنگها و اقدام بشردوستانه گفت که کشورهایی غربی و روسیه سعی‌ دارند طرفداران داعش کشور خود را که به مناطق جنگی رفته ا‌ند از بین ببرند تا مانع بازگشت آنها به سرزمین هایشان شوند.
برنامه مخفی کشورهای اروپایی برای جنگجویان داعشی خود

نونیئز این موضوع را در معرفی‌ کتابش با عنوان «داعش: آینده تهدید جهادی» در موسسه خانه عرب مادرید، بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه روسیه در حال حاضر نزدیک به هشت هزارو400شهروند دارد که در صفوف داعش به سر می‌ برند و خواهان بازگشت به کشورشان خواهند بود، خاطرنشان کرد، تعداد اسپانیایی ها در صفوف داعش تقریبا 200 نفر است.

به عقیده نونیئز ، برخی‌ از دولت ها ، تلاش خود را برای از بین بردن جنگجویانشان متمرکز کرده ا‌ند، موردی که می‌ تواند سبب آسیب های جانبی شود.

وی تصریح کرد: به رغم برچیده شدن این خلافت خودخوانده ، تهدید داعش ادامه دارد و همه اقدامات برای شکست دادن این گروه، جوابی نداده است. این گروه می‌ تواند با تجربه بیشتر در فنون حمله که در این سال ها آموخته است، بازگردد .

نونیئز با بیان اینکه تهدید کشورهای غربی همچنان ادامه دارد، یادآوری کرد که داعش ، همزمان با اینکه در سناریو سوری - عراقی ضعیف می‌ شود، دامنه اعمال خود را گسترش می‌ دهد.

وی با انتقاد از اینکه به نقطه ای رسیده ایم که اسلامگرایی افراطی را بیش از اندازه بزرگنمایی کرده ایم اشاره کرد که این پدیده ، یک تهدید واقعی‌ است اما همانند دیگر تهدیدها نظیر سلاح های شیمیائی یا تغییر اقلیمی، یک تهدید وجودی نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید