عربستان بی سر و صدا جزیره تیران را از مصر گرفت

کدخبر: ۲۰۰۹۱۹
علی‌رغم اعتراض‌ها درباره دادن یک جزیره مصر به عربستان، نظامیان سعودی این جزیره را به شکلی پنهان از قاهره تحویل گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه النشره، چندین پایگاه خبری تایید کردند نظامیان عربستان سعودی جزیره تیران مصر را بی سر و صدا و به شکلی پنهان از مصر تحویل گرفته‌اند.

یک منبع دیپلمات غربی به تارنمای «مدی مصر» گفته است نیرو‌های مصری جزیره تیران را به همتایان سعودی خود تحویل داده‌اند و اکنون نیرو‌های سعودی در چارچوب توافقنامه تعیین مرز‌های دریایی بین مصر و عربستان، که مصر به موجب آن از حاکمیت بر دو جزیره تیران و صنافیر به نفع عربستان عقب‌نشینی کرد، در جزیره تیران واقع در دریای سرخ مستقر شده‌اند.

عربستان بی سر و صدا جزیره تیران را از مصر گرفت

این منبع -که کشورش در عملیات نیرو‌های چند ملیتی مستقر در سینا مشارکت دارد- خاطرنشان کرد این اقدام بعد از بروز مشکل در تعیین وضع حقوقی نیرو‌های چند ملیتی مستقر در تیران انجام شد و این جزیره دیگر تحت معاهده صلح سال ۱۹۷۹ بین مصر و رژیم صهیونیستی قرار ندارد.

این در حالی است که ماموریت نیرو‌های بین‌المللی، اجرای این معاهده در سرزمین‌های مورد اختلاف بین مصر و رژیم صهیونیستی بود.

بر اساس طرح عربستان قرار است یک پل زمینی بین عربستان و مصر ایجاد شود به شرطی که قوانین اقامت بیگانگان برای مصری‌هایی که تمایل به اقامت در دو جزیره تیران و صنافیر دارند، اجرا گردد.

پایگاه‌های اینترنتی «آی ۲۴ و عربی ۲۱» نیز خبر تحویل گرفتن جزیره تیران و استقرار نیرو‌های سعودی در آن را منتشر کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید