خوراکی های خوردنی لاغری

کدخبر: ۲۰۰۹۶۲
وقتی در مورد غذا و خوردنی لاغری صحبت می کنیم شاید تصورتان از این خوردنی ها سبزیجات و مواد غذایی باشد که هیچ ارتباطی به گوشت ندارند در حالیکه اینطور نیست .

نمناک؛ می خواهیم در مورد کاهش وزن صحبت کنیم بحثی که یکی از اصلی ترین بخش های آن رژیم غذایی و مواد خوردنی لاغر کننده است که با اجاد تغییرات در اشتها و کالری سوزی کاهش وزن را سرعت می بخشند ، در مورد خوردنی لاغری چقدر می دانید ؟ فکر می کنید چه مواد غذایی می تواند بهترین انتخاب شما برای سریع تر شدن کاهش وزن تان شود ؟ در ادامه این بخش از تناسب اندام نمناک 7 خوردنی و ماده غذایی به شما معرفی می کنیم که متخصصان تغذیه برای آغاز رژیم لاغری در منزل توصیه می کنند.
تخم مرغ :

باخوردن تخم مرغ وزن کم کنید ، اگرچه درگذشته افرادفکرمی کردند مصرف تخم مرغ باعث افزایش وزن می شود اما امروزه محققان به این مسئله پی برده اند که تخم مرغ برای سلامتی وکاهش وزن موثراست . این خوردنی لاغری حاوی آمینو اسید و چربی های سالم است و به تشکیل توده های عضلانی واحساس سیری کمک می کند ، ویتامین ومواد معدنی نیازهای بدن راتامین و انتخاب خوبی برای رژیم است .

برگ سبز سبزیجات :

هر برنامه رژیم برای کاهش وزن در بخشی شامل سبزیجات است ، سبزیجات کم کالری وسرشار از آنتی اکسیدان هستند عملکرد متابولیسم راتقویت و چربی ها را می سوزاند. فیبر قابل توجه سبزیجات گرسنگی را کاهش و در میان مواد غذایی مفید دیگر به کاهش جذب کلسترول بد کمک می کند. کاهش جذب کربوهیدرات و گلوکز خون را تنظیم و انرژی بدن را تامین می کند  برای ان منظور کاهو، کلم، اسفناج  بهترین انتخاب هستند.

سینه مرغ :

سینه مرغ یکی ازگوشت هایی است که ارزش غذایی بسزایی در رژیم دارد ، این گوشت نه تنها خوشمزه و بدون چربی است بلکه پروتئین و ارزش بیولوژیکی دارد . انواع مواد مغذی که در این مطلب به آنها اشاره می کنیم به کاهش وزن و شکل گیری توده های عضلانی نقش دارد به ویژه هنگامی که با ورزش همراه باشد همچنین  رژیم غذایی سالم باعث بهبود و کنترل فیزیکی ،روانی ،هوس خوردن می شود.

حبوبات :

از دیدگاه متخصصان تغذیه حبوبات غذای کاملی است و مواد معدنی ، پروتئین فیبر، ویتامین های بدن را تامین می کند. حبوبات کالری پایین و مقدار کمی اسید چرب دارد و منبع مناسبی برای تامین انرژی هستند ، احساس سیری به فرد میدهد وکلسترول را کنترل می کند .

آووکادو:

آواکادو یکی ازمحصولاتی است که باید همیشه درسبد غذایی موجود باشد زیرا علاوه برخوشمزگی مواد مغذی فراوانی دارد .آوکادو حاوی اسیدهای چرب سالم و کربوهیدرات است که متابولیسم و انرژی را بالا می برد . علاوه بر تمام فویاد دیگر این میوه استوایی برای سیستم قلبی عروقی مفید و احتمال چاقی را کاهش میدهد . ویتامین ایی موجود در آن ،مواد معدنی بدن را درقبال اکسیداتیو و پیری محافظت می کند .

مغزها :

مغزها حاوی کالری و حجیم هستند اگر بطور متوسط از آنها مصرف کنید برای کاهش وزن مفید است ، مغزها با توجه به پروتئین ،کربوهیدراتی که دارند میان وعده سالمی هستند و به بهبود عملکرد فیزیکی ، روانی کمک می کنند . فیبر در رژیم غذایی به کاهش تجمع چربی ها د ررگها وحفظ بدن درطولانی مدت کمک می کند.

نان سبوس دار:

موادغذایی حاوی سبوس بدون اینکه روی سلامتی تاثیر بگذارد باعث کاهش وزن می شود و تقریبا همه متخصصان تغذیه و رژیم درمانی مصرف آنها را در طول رژیم و حتی بعد از آن توصیه می کنند. مقدار کافی فیبر موجود در سبوس باعث بهبود هضم غذا و گرسنگی را کاهش میدهد ، همچنین اسیدهای چرب امگا3 برای مبارزه با التهاب و کلسترول خوب است .کربوهیدرات موجود درسبوس به آهستگی جذب و بدن را فعال و سطح گلوگز را پایدار نگه می دارد .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید