شناسایی هکر روس با همکاری اپل

کدخبر: ۲۰۱۰۴۷
یکی از ده هرزنامه نویس مشهور جهان که تبعه روسیه بوده و شبکه بوت نت خطرناکی را نیز اداره می کرد، با همکاری بی سروصدای شرکت اپل شناسایی و دستگیر شد.
شناسایی هکر روس با همکاری اپل

پیتر لواشوف شبکه بوت نت کلیهووس را اداره می کرد که برای ارسال انبوهی از هرزنامه‌ها و سایر فعالیت های خرابکارانه به کار گرفته می‌شد.

علیرغم تلاش های فراوان برای عوامل اداره کننده شبکه بوت نت مذکور موفقیتی در این زمینه حاصل نشده بود تا سرانجام مقامات قضایی و پلیس آمریکا با شناسایی حساب کاربری وی در سرویس کلود اپل موسوم به آی کبود توانستند او را شناسایی کنند.

آنها با همکاری اپل توانستند از ماه می سال 2016 این حساب کلود را به طور مخفیانه زیرنظر بگیرند و اطلاعات منجر به شناسایی و دستگیر این متخلف را جمع آوری کرده و مورد استفاده قرار دهند.

بررسی های بیشتر نشان داد شبکه بوت نت Kelihos دارای سرورهای متعددی است که دو تای آنها در لوکزامبورگ قرار دارند. پیتر لواشوف تا زمان حضور در روسیه توانست از دستگیری خود جلوگیری کند. اما سفر وی به بارسلون اسپانیا در آوریل گذشته منجر به شناسایی و دستگیری وی شد. این فرد فعلا در آمریکا بازداشت بوده و رسیدگی به اتهامات وی در دادگاه در جریان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید