پیشروی نیروهای یمنی در الجوف

کدخبر: ۲۰۱۵۰۷
معاون سخنگوی ارتش یمن از پیشروی نیروهای انصار الله در استان مرزی «الجوف» و به اسارت درآمدن تعدادی از مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز عربستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «عزیز راشد» معاون سخنگوی ارتش یمن که هم پیمان انصار الله در این کشور است عنوان داشت: اخبار منتشر شده از سوی ائتلاف متجاوز عربستان در خصوص کشته شدن دهها تن از سربازان ما کذب بوده و با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست عملیات نظامی آنها در تمام جبهه ها صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: ادعای رسانه ای ائتلاف عربستان در خصوص کشته شدن دهها تن از نیروهای ما در الجوف تنها در واکنش به شکست نیروهای آنها در این منطقه مطرح می شود. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند عملیات نظامی گسترده ای را در منطقه «خب الشعف» واقع در الجوف اجرا کنند به طوری که کنترل مناطق سلبه، القعیف، کوه های استراتژیک حبش، کهال، حمر الصید، حمر الذیاب و تواثنه را به دست گرفتند.

راشد تاکید کرد: نیروهای یمنی تواستند تعداد زیادی از نیروهای ائتلاف از جمله ۲۱ تن از آنها را به اسارت بگیرند. نیروهای انصار الله روز دوشنبه حمله موشکی گسترده ای را علیه مواضع عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن در استان الجوف که در نزدیکی مرزهای مشترک با عربستان قرار دارد انجام دادند.

از سوی دیگر یک منبع نظامی از تبادل اسرا میان نیروهای عبد ربه منصور هادی و انصار الله در جبهه های ساحل غربی یمن خبر داد. بر اساس این گزارش ۸ تن از نیروهای انصار الله آزاد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید