دمشق:متجاوزان به خاکمان را غافلگیر می‌کنیم

کدخبر: ۲۰۱۶۳۰
وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد، ارتش سوریه هنوز می‌تواند به صورت تمامی کسانی که حاکمیت ملی این کشور را نقض کنند، سیلی بزند. او تهدید کرد هر متجاوزی به سوریه با پاسخ ما غافلگیر خواهد شد.

ایسنا : سانا گزارش داد، ایمن سوزان، معاون وزیر امور خارجه سوریه در کنفرانسی مطبوعاتی در دمشق در پاسخ به سوالی درمورد سرنگونی یک جنگنده اسرائیلی توسط سامانه‌های دفاع هوایی سوریه و نحوه تصمیم‌گیری در این خصوص گفت: ارتش سوریه همچنان قادر به سیلی زدن به صورت تمامی کسانی است که قصد تعرض به حریم هوایی و دریایی و خاک سوریه داشته باشند.

سوزان درباره اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه اراضی این کشور نیز گفت: ما هر روز به این تجاوزات پاسخ می‌دهیم و استحکامات اسرائیل را هدف خود قرار می‌دهیم.

معاون وزیر امور خارجه سوریه در ادامه اظهار داشت: مطمئن باشید متجاوز با پاسخ‌هایمان غافلگیر خواهد شد چراکه او تصور می‌کند جنگ فرسایشی که از حدود هفت سال قبل در سوریه آغاز شده این کشور را برای مقابله با تعرض‌ها ناتوان کرده است اما آنچه که رخ داد، نشان داد که این تصور اشتباه است و کسانی که قصد تعرض به خاک سوریه را دارند هربار غافلگیر خواهند شد.

این مسئول وزارت خارجه سوریه در ادامه گفت: ما در خاک سوریه مهمات و تجهیزات دشمن را سرکوب کردیم. اسرائیل در پی شکست مزدورانش اینبار مستقیما وارد جنگ علیه سوریه شد و آنچه که مستحق آن بود را دریافت کرد. ما تنها وظیفه‌ای که برعهده داریم دفاع از کشور و مردم سوریه است.

سوزان تاکید کرد: سوریه به شکل کامل با فعالیت‌های ترکیه در خاک سوریه مخالف بوده و آن را نقشی تضمینی نمی‌داند.

وی افزود: ما ترکیه را به رسمیت نمی‌شناسیم و به آنچه که می‌گوید اعتماد نداریم. سخنان مسئولان ترکیه از هیچگونه صداقتی برخوردار نیست.

همچنین سوزان ترکیه را "دولتی متجاوز" خواند که دستش در خون مردم سوریه آلوده است و ورود تروریست‌ها به این کشور برای کشتار مردم سوریه را سهولت بخشیده و از آن حمایت هوایی می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه در پاسخ به سوالی درباره وجود هرگونه فشار بر دمشق از سوی هم‌پیمانانش در مرحله اخیر گفت: هم‌پیمانان ما آنگونه که شایسته است به ما احترام می‌گذارند و روابط ما براساس اصل احترام متقابل برقرار است.

سوزان تاکید کرد: سوریه همانگونه که پیش از این نیز برقرار بوده به ماهیت خود بازمی‌گردد و هیچ جایی برای حضور آمریکایی‌ها و یا دیگر کشورها در خاک این کشور وجود ندارد.

وی درباره کنفرانس سوچی نیز تاکید کرد: سوریه به عنوان یک کشور تنها به آنچه که در کنفرانس گفت‌وگوی ملی در سوچی تصویب شد پایبند است و به هر کمیته‌ای که از نظر ساختاری، ریاستی و محور گفت‌وگو سوری سوری نباشد پایبند نیست و هیچ ارتباطی با آن ندارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید