فناوری هوش مصنوعی موبایل عرضه می شود

کدخبر: ۲۰۱۷۸۹
فناوری‌ هوش مصنوعی برای تلفن‌های هوشمند برای نخستین بار در کنگره جهانی موبایل به نمایش گذاشته می شود.
فناوری هوش مصنوعی موبایل عرضه می شود

کمپانی ال‌جی در کنگره جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۱۸ ، نخستین مجموعه از فناوری‌های هوش مصنوعی خود را برای تلفن‌های هوشمندش معرفی خواهد کرد. این فناوری قرار است روی گوشی هوشمند V۳۰ به کار گرفته شود.

بیش از یک سال پیش و قبل از معرفی پلت‌فرم LG ThinQ در نمایشگاه CES ۲۰۱۸ ، ال‌جی تحقیق برای بکار گرفتن هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند را آغاز کرد. اولویت این تحقیقات بر تولید محصولاتی مبتنی بر هوش مصنوعی با هدف ارائه تجربه کاربری ملموس و متمایز و همچنین تمرکز بر دوربین و تشخیص صدا متمرکز شده است. نتیجه این مطالعات ایجاد مجموعه‌ای از فناوری‌های هوش مصنوعی مطابق با نیازها و الگوهای مصرف مشتریان امروزی است.

در صدر لیست این امکانات در دوربین ال‌جی V۳۰ قابلیت‌هایی نظیر لنز دوگانه، لنزهای زاویه گسترده با حداقل افت کیفیت تصویر و لنز کریستالی تمام‌شیشه وجود دارد و افروده شدن فناوری هوش مصنوعی تصویری، این دوربین را هوشمندتر و کاربری آن را ساده‌تر می‌کند.

هوش مصنوعی تصویری به صورت خودکار سوژه‌ها را تشخیص داده و بهترین حالت تصویربرداری را از میان ۸ حالت موجود مانند حالت پرتره، غذا، حیوانات خانگی، منظره، شهر، گل، طلوع خورشید و غروب آفتاب پیشنهاد می کند.

زاویه دید، رنگ، بازتاب‌ها، نوردهی پشت و میزان اشباع همه از عواملی هستند که در زمان تحلیل تصاویر در پایگاه اطلاعاتی گوشی مد نظر قرار می‌گیرند تا مشخص شود که دوربین بر چه چیزی فوکوس کند تا بهترین تنظیمات ایجاد شود. مثلاً، وقتی دوربین را به سمت یک بشقاب پاستا می‌گیرید حالت عکس‌برداری از غذا فعال می‌شود و در نتیجه رنگ‌ها گرم‌تر و وضوح بیشتر می‌شود تا تصویر نهایی پر رنگ و لعاب‌تر باشد.

ال‌جی با کمک همکاران تجاری خود فناوری تشخیص تصویر را ایجاد کرده است تا بیش از ۱۰۰ میلیون تصویر را برای ارائه الگوریتم تشخیص تصویر در گوشی تحلیل کند. بیش از یک هزار دسته‌بندی منحصربه‌فرد و متفاوت از تصاویر برای دقیق‌تر کردن تحلیل تصویر ایجاد شده‌اند تا پیشنهادات بهتری برای حالات تصویربرداری ارائه شود.

همچنین فقط کافیست QR کد کالای مورد نظر خود را به دوربین نشان دهید تا هوش مصنوعی دیداری ال‌جی بتواند به صورت خودکار آن را اسکن کرده و تحقیقات لازم در مورد تصویر را آغاز کند یا گزینه‌هایی برای خرید به شما پیشنهاد دهد.

حالت جدید تصویربرداری در نور کم می‌تواند به صورت خودکار تصویر را در محیط‌های تاریک یکی دو پرده روشن‌تر ‌کند. فناوری هوش مصنوعی تصویری، به جای حالت‌های معمول سنجش میزان نور خارجی، روشنایی تصویر واقعی را ثبت می‌کند. در نتیجه، میزان روشنایی با دقت و تطابق بیشتری تنظیم می‌شود.

قابلیت جدید دیگر این هوش مصنوعی، سیستم دستور صوتی ال‌جی است که به کاربران امکان می‌دهد تنها با استفاده از دستور صوتی خود برنامه‌های کاربردی را اجرا کنند و تنظیمات را تغییر دهند. فناوری هوش مصنوعی صوتی ال‌جی با همکاری دستیار گوگل از طریق ۳۲ فرمان‌ هوش مصنوعی صوتی نیاز به جست‌وجو در گزینه‌های مختلف منو را برطرف کرده و انتخاب مستقیم عملکردهای خاص را امکان‌پذیر می‌کند. د

آقای Ha Jeung-uk، مدیرعامل شرکت ارتباطات موبایلی ال‌جی می‌گوید:  به دنبال تعهدی که در نمایشگاه CES داده‌ایم، آینده ال‌جی در حوزه AI رقم می‌خورد نه در حوزه سرعت پردازش و یا امکانات سخت‌افزاری. تمرکز ما روی ساختن گوشی‌های هوشمندتر است و ما مطمئن هستیم که مشتریان ما از داشتن تجربه کاربری پیشرفته‌تر در گوشی V۳۰ که منتظرش بوده‌اند، لذت خواهند برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید