امکان فرود در مکان سقوط وجود ندارد/ قول فرمانده نیروی زمین ارتش به مردم در مورد انتقال اجساد

کدخبر: ۲۰۲۲۶۶
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هم‌اکنون کلاه‌سبز‌های تیپ ۶۵ نیرو مخصوص نزاجا، با فرماندهی میدانی امیر «نوذر نعمتی» جانشین نیروی زمینی ارتش، با سازماندهی مناسب و تجهیزات پیشرفته، در حال حرکت برای رسیدن به محل اجساد سانحه هوایی در ارتفاعات دنا هستند
امکان فرود در مکان سقوط وجود ندارد/ قول فرمانده نیروی زمین ارتش به مردم در مورد انتقال اجساد

امیر «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به آخرین اقدامات نیروی زمینی ارتش برای پیدا کردن و انتقال اجساد حادثه سقوط هواپیمای مسافربری «اِی تی آر» اظهار کرد: هم‌اکنون کلاه‌سبز‌های تیپ ۶۵ نیرو مخصوص نزاجا، با فرماندهی میدانی امیر «نوذر نعمتی» جانشین نیروی زمینی ارتش، با سازماندهی مناسب و تجهیزات پیشرفته، در حال حرکت برای رسیدن به محل اجساد سانحه هوایی در ارتفاعات دنا هستند.

وی با بیان اینکه کلاه‌سبز‌ها تیپ ۶۵ نوهد حدودا تا یک ساعت و نیم دیگر (ساعت ۱۴)، به محل اجساد این سانحه هوایی خواهند رسید، گفت: نیروهای‌مان زبده و کارآزموده هستند و تجهیزات‌مان نیز برای انتقال اجساد کافی است.

امیر حیدری ادامه داد: به لحاظ شرایط جغرافیایی، امکان فرود هلی کوپتر در محل سقوط هواپیما برای انتقال اجساد وجود ندارد، اما به مردم قول می‌دهیم که حتی با تاریک شدن هوا هم نیرو‌های تیپ ۶۵، کار انتقال اجساد را ادامه خواهند داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اینکه این نیرو برای به دست آوردن مختصات نقطه سقوط هواپیما، فرآیندی حرفه‌ای را دنبال کرد و سرانجام موفق به پیدا کردن این مختصات شد، گفت: ما در این مسیر هم از توان وابستگان نظامی خارجی حاضر در کشور و هم از قابلیت‌های GIS بهره بردیم.

امیر حیدری افزود: پس از این به دست آوردن این مختصات، به وسیله یک فروند هواپیمای توربو کماندور هوانیروز، منطقه را به صورت عمومی کاوش کردیم و سپس این کاوش را به صورت نقطه‌ای توسط بالگرد‌های هوانیروز پی گرفتیم و با انجام این کاوش‌ها، از محل دقیق سقوط هواپیما اطمینان حاصل کردیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید