دستیار وزیرخارجه شرایط فعلی راآماده تعمیق هرچه بیشتر مناسبات بین ایران و اکوادور توصیف کرد

کدخبر: ۲۰۲۳۴۰
محمد کشاورززاده دستیار وزیرخارجه و مدیرکل آمریکای وزارت خارجه درسفری دو روزه به کیتو پایتخت اکوادور ودر دیدار با برخی مقامات سیاسی واقتصادی این کشور شرایط فعلی را آماده تعمیق هر چه بیشتر مناسبات به ویژه در زمینه های اقتصادی و همکاری های بین المللی توصیف کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سفارت ایران در کیتو، کشاورززاده در دیدار با رونالدو سوارز قائم مقام سیاسی وزارت خارجه اکوادور بابررسی آخرین وضعیت روابط دو جانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و اکوادور، بر تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین ضمن ابلاغ دعوت رسمی وزیر خارجه اکوادور برای سفر به ایران گفت: در شرایطی که بدنبال بحران های پی در پی حاصل از مداخلات فرا منطقه ای، خاورمیانه دوران پر تنشی را سپری می کند، شاهد هستیم که جمهوری اسلامی ایران ثبات واقتدار خود را حفظ کرده و ضمن تلاش برای برقراری و حفظ ثبات در منطقه، در مسیر توسعه قرار دارد و در این بین همواره تهران با تحولات منطقه مدبرانه و هوشمندانه رفتار نموده است.

دراین دیدارکه با حضور سعادت آقاجانی سفیر کشورمان در کیتو انجام شد، دستیار وزیرخارجه کشورمان ضمن اشاره به برجام افزود:برغم کارشکنی های دولت ترامپ، جامعه جهانی به ویژه اروپا، روسیه و چین حمایت وپایبندی خود را به این توافق اعلام نموده اند.

کشاورز زاده گفت: به نظر بسیاری از ناظران، مخالفت ترامپ با برجام بی پایه و اساس است.

قائم مقام وزیرخارجه اکوادور نیز در این دیدار ضمن تشکر و استقبال از دعوت وزیرخارجه کشورمان از ماریا فراندا اسپینوسا وزیر خارجه اکوادور برای سفر به تهران گفت: روابط با ایران برای اکوادور همواره از درجه بالایی از اهمیت برخوردار بوده و دراین راستا در تلاش هستیم حجم مبادلات تجاری و اقتصادی و علمی و فناوری خود را با ایران گسترش دهیم.

سوارز در ادامه ضمن اشاره به اهمیت برجام بر حمایت اکوادور از این دستاورد حقوقی و بین المللی در خصوص تحولات منطقه خاورمیانه نیز تاکید کرد.قائم مقام وزیر امور خارجه اکوادور در امور سیاسی و روابط خارجی در این ملاقات خاطر نشان کرد: اکوادور با جدیت به دنبال توسعه و تعمیق روابط خود با جمهوری اسلامی ایران است.

دستیار وزیرخارجه کشورمان همچنین در دیدار با معاون وزیر تجارت خارجی و معاونین امور منطقه ای بین‌الملل وزارت امورخارجه اکوادور ومشاور امور راهبردی وزارت خارجه اکوادور، ضمن تشریح شرایط منطقه خاورمیانه برای طرف اکوادوری، بر لزوم حمایت و همیاری کشورهای دوست و همسو از مواضع یکدیگر در مجامع بین المللی اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر شاهد تحرکات برخی از کشورهای منطقه و قدرت های مداخله جوی فرامنطقه ای در ماجراجویی و سناریوسازی های تکراری علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از آغاز بحران یمن، ضمن رد مداخله خارجی و توقف حملات علیه غیرنظامیان، با ارائه طرح چهار بندی، خواستار برقراری آتش بس، کمک فوری بشر دوستانه به غیرنظامیان، آغاز گفتگوهای یمنی – یمنی و برگزاری انتخابات آزاد در این کشور شده است.

این مقام وزارت خارجه کشورمان در بخش دیگری از صحبت های خود، با اشاره به ظرفیت های دو طرف در زمینه همکاری های اقتصادی و تجاری، علمی، فناوری و فرهنگی، علاقمندی ایران را به طراحی نقشه راه در خصوص افزایش حجم مبادلات و همچنین برقراری مبادلات تجاری و گمرکی ابراز داشت.

طرف های اکوادوری نیز در این دیدارها، با تاکید بر اهمیت ایران برای اکوادور، پیشنهاد تبدیل ایران به شاهراه منطقه ای برای صادرات محصولات اکوادوری این کشور را مطرح نمود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید