شرط ایران برای امضای هر توافق دیگری

کدخبر: ۲۰۲۵۰۸
انتخاب: معاون وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با بی‌بی‌سی، بر پایبندی ایران به برجام و عدم ارتباط آن با مسائل دیگر تاکید کرد.
شرط ایران برای امضای هر توافق دیگری

عراقچی درباره تغییرات مورد نظر آمریکا در برجام، گفت: «ما ارتباط نزدیکی با اتحادیه اروپا و گروه E3 داریم و از آنها مشاوره می‌گیریم. طی هفته‌های اخیر به پاریس و برلین سفر کردم و اکنون هم در لندن حضور دارم. به مناطق زیادی سفر کرده و با مقام‌های اروپایی و بخصوص هلگا اشمید درباره پیشرفت‌های انجام شده رایزنی داشتم.

سه ماه آینده برای برجام حیاتی است و اطمینان دارم چالش بزرگی در پیش داریم. البته این چالشی است که ترامپ بیش از یک سال قبل آغاز کرده است. وی تلاش کرد که برجام را نابود کند اما راهی برای تغییر یا دست بردن در برجام وجود ندارد. برجام یک مجموعه توافق شامل داده‌ها و ستانده‌ها است که به مساله دیگری وصل نبوده و شما نمی‌توانید تنها یکی از بخش‌های آن را بردارید.»

وی  افزود: «برجام یک توافق اقتصادی نیست. این توافق در حوزه عدم گسترش تسلیحات هسته‌ای امضا شده و اهمیت آن به عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای مربوط می‌شود که در صورت فروپاشی آن، تنها یک مشکل بسیار پیچیده به منطقه‌ای که اکنون با مشکلات بسیاری، مانند جنگ‌های داخلی، تنش‌ها، مناقشه‌ها، تروریسم و افراط‌گرایی رو‌به‌رو است، اضافه می‌کند. »

عراقچی درباره امضای توافقی دیگری در کنار برجام، گفت: « امضای توافق دیگری درباره هر موضوعی، به اجرای کامل این توافق که ما کاملا به آن پایبند بودیم و طرف مقابل به آن عمل نمی‌کند، بستگی دارد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید