مگر احمدی‌نژاد همان نیست که عامل فاجعه کهریزک را به ریاست تأمین اجتماعی گمارد؟

کدخبر: ۲۰۲۵۲۰
عصر ایران : برای توجیه بی‌بصیرتی‎شان می‎گویند که احمدی‎نژاد در ابتدا خوب بود ولی بعدها تحت تاثیر مشایی و بقایی، بد شد! آیا واقعاً این قدر سخت است اعتراف به این که بگویند اشتباه کردیم و از کسانی که به خاطر احمدی‎نژاد به آنان ظلم کردند حلالیت بخواهند؟!
مگر احمدی‌نژاد همان نیست که عامل فاجعه کهریزک را به ریاست تأمین اجتماعی گمارد؟

درباره مواضع جدید احمدی نژاد، نکات زیر قابل تأمل است:

1 - این که یک شهروند می تواند حرف های خود را آزادانه مطرح کند، اتفاق مبارکی است و تحقق یکی از شعارهای انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 1357 که "آزادی" را فریاد می زدند. فقط یک نکته کوچک(!) در این میان وجود دارد که 79 میلیون و 999 هزار و 999 نفر دیگر از جمعیت 80 میلیونی ایران نیز باید بتوانند، نظرات خود را آزادانه و بدون نگرانی های امنیتی بیان کنند. مردم ایران برای آزادی بیان یک نفر انقلاب نکردند بلکه برای آزادی بیان همه مردم ایران بپاخاستند و نظام جمهوری اسلامی را برپا داشتند.

2 - کسی که مدعی آزادی های مدنی است، آیا در 8 سالی که در رأس قدرت بود و در بخش اعظم آن، تمام نهادهای حکومتی همراه و حامی او بودند، این چنین مدافع حقوق شهروندی و آزادی بیان بود یا این که دوران ریاست جمهوری اش آکنده از محدودیت های متعدد برای فعالان مدنی و شکایت های مکرر از مطبوعات منتقد و تضییقات فراوان علیه آنان بود؟ آیا او در قبال همه متهمان قضایی این گونه از حقوق شان دفاع می کرد یا این که فقط دو بار علیه قوه قضاییه شورید و از لزوم دادرسی عادلانه سخن گفت؟ اول بار زمانی که مشاورش علی اکبر جوانفکر را به اوین بردند و بار دوم وقتی که معاون سابق اش حمید بقایی را به اتهامات مختلف دستگیر کردند. 

مگر احمدی نژاد همان کسی نیست که به عامل فاجعه کهریزک پست داد و او را به ریاست سازمان تأمین اجتماعی گمارد؛ آیا قربانیان کهریزک، مستحق برخورداری از حقوق بشری که احمدی نژاد امروز مدعی اش شده است، نبودند؟!

مگر همین فرد در دوران ریاست جمهوری اش وقتی درباره برخی بازداشت شدگان مورد سؤال رسانه ها قرار می گرفت نمی گفت که قوه قضائیه مستقل است و در چارچوب قانون عمل می کند؟ آیا با دستگیری یکی از اطرافیان احمدی نژاد، ناگهان قوه قضائیه غیرمستقل و غیرقانونی شد؟!

3 - طرفداران پیشین احمدی نژاد، سال ها منتقدان او را بی بصیرت نامیدند و بسیار آزردند. آنها او را به عرش بردند و ستودند و حتی اطاعت از او را اطاعت از خدا نامیدند. اینک به آن مدعیان بصیرت می توان گفت که دیدید چه کسانی بصیرت داشتند و چه کسانی بی بصیرت بودند؟! جالب اینجاست که برای توجیه بی بصیرتی شان می گویند که احمدی نژاد در ابتدا خوب بود ولی بعدها تحت تاثیر مشایی و بقایی، بد شد! آیا واقعاً این قدر سخت است اعتراف به این که بگویند اشتباه کردیم و از کسانی که به خاطر احمدی نژاد به آنان ظلم کردند حلالیت بخواهند؟!

4 - اینک احمدی نژاد، با هر نیتی، ولو با هدف بازگشت به قدرت در حال فعالیت سیاسی است و عده ای می گویند چرا با او برخورد نمی شود؟ حال آن که باید از فعالیت آزادانه افراد ولو با هدف رسیدن به کرسی های قدرت حمایت کرد و از این منظر، رفتار قوه قضائیه در مدارا با احمدی نژاد اصولی است. اما همان طور که پیشتر گفته شد آزادی فعالیت سیاسی باید همه ایرانیان را در بر بگیرد و الّا پرونده احمدی نژاد نیز به پرونده حجیم برخوردهای دوگانه در ایران افزوده می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید