توافق ۴ ایالت آمریکا برای به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی درباره حمل آزادانه سلاح

کدخبر: ۲۰۲۶۰۰
فرماندارهای چهار ایالت آمریکا تفاهم‌نامه‌ای را برای به اشتراک گذاشتن فهرستی از نام افرادی که اجازه خرید سلاح را ندارند، امضا کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از هیل، چهار ایالت شمال شرقی آمریکا پذیرفتند فهرستی از نام افرادی که اجازه خرید سلاح را ندارند به اشتراک بگذارند.

ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی، کنتیکت و رود آیلند اطلاعات مربوط به اشخاصی که حکم بازداشت آنها صادر شده یا به دلیل مسائل روانی از خرید سلاح منع شده‌اند را به اشتراک می‌گذارند.

این تصمیم پس از تیراندازی مرگبار یک دبیرستان در جنوب ایالت فلوریدا که به بحث‌های مربوط به کنترل حمل آزادانه سلاح دامن زد، گرفته شد.

مقامات می‌گویند این کار باعث افزایش اطلاعات درباره خرید و فروش سلاح‌ها در سطح ایالتی می‌شود. ایالت‌ها همچنین موظفند اطلاعات جنایی را به سامانه بررسی فوری سابقه جنایی ملی (NICS) گزارش دهند.

فرمانداران این چهار ایالت -که از حزب دموکرات هستند- یک تفاهم‌نامه را امضا کردند که بر اساس آن جزئیات مربوط به چگونگی قاچاق و فروش سلاح در درون هر ایالت بین آنها به اشتراک گذاشته می‌شود. همچنین این ایالت‌ها دانشگاه‌هایی را برای تحقیق بر موضوع خشونت با سلاح انتخاب کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، به تازگی حمایت خود را از تقویت سامانه بررسی سابقه ملی و افزایش حداقل سن برای خرید اسلحه اعلام کرده است. البته ترامپ پیشنهاد داد معلمان مسلح شوند و منطقه ممنوعه حمل سلاح در اطراف مدارس لغو شود. این در حالیست که دموکرات‌ها این پیشنهاد را رد می‌کنند و آن را ناکارآمد می‌دانند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید