ادعای ترامپ: موفق‌ترین رئیس جمهور سال اولی بودم

کدخبر: ۲۰۲۶۵۱
رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی طولانی خود در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران مدعی شد موفق‌ترین رئیس‌جمهوری آمریکا در اولین سال حضور در کاخ سفید بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی درباره تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی صحبت کرده، از رسانه‌ها انتقاد کرد و مجددا حرف ساخت دیوار در مرز آمریکا – مکزیک را به میان کشید. او همچنین به قوانین مهاجرتی و لغو تعدادی از مقررات به نفع اشتغال‌زایی اشاره کرد.

او در ادامه به دستاوردهای یکساله خود در پست ریاست جمهوری بالید و گفت: گمان می‌کنم دولت من موفق‌ترین سال اولی در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا را رقم زده باشد.

اما واکنش ترامپ به درخواست‌ها برای محدودسازی قوانین حمل سلاح خصوصا پس از تیراندازی مرگبار در دبیرستانی در فلوریدا با ۱۷ کشته از دیگر نکات سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا بود. از جمله راه‌حل‌های او برای کاهش خشونت مرتبط با سلاح ارتقای تدابیر امنیتی در مدارس، مقابله با مساله بیماری روانی و تقویت بررسی‌ سوابق خریداران سلاح است اما ترامپ همچنین به ایده مسلح کردن معالمان برای جلوگیری از وقوع خشونت‌های مسلحانه اشاره کرد.

ترامپ گفت: نمی‌خواهم کسی که هرگز با سلاح کار نکرده و اصلا نمی‌داند سلاح چه شکلی است، مسلح شود اما در میان معلمان ۱۰ یا ۲۰ درصد سلاح دارند. افراد نظامی یا کسانی که در حوزه اجرا قانون هستند و تدریس می‌کنند، جزو آن دسته هستند.

او همچنین تاکید کرد: نگهبان مسلح در دبیرستان پارکلند که صدای تیراندازی را شنید اما نتوانست اقدامی در توقف تیراندازی انجام دهد، "اصلا عملکرد خوبی نداشت." گرچه ترامپ در سراسر آمریکا از محبوبیت چندان بالایی برخوردار نیست اما حاضران در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران از اظهارات او استقبال کردند. سخنان او در دفاع از متمم دوم قانون اساسی آمریکا که حمل سلاح را مجاز می‌داند و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با تشویق حضار همراه شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید