نبیه بری: مبارزه با تروریسم با وحدت لبنان میسر می شود

کدخبر: ۲۰۲۶۵۶
رئیس پارلمان لبنان ضمن تاکید بر ضرورت خط مشی واحد سیاسی در برخورد با موضوع آوارگان سوری در این کشور، تنها راه مبارزه با تروریسم را همزیستی میان طوایف و وحدت لبنانی ها دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان ضمن تاکید بر ضرورت توسعه سیستم انتخاباتی و کاهش سن رای گیری اعلام کرد: اقتصاد لبنان آزاد و سیستم بانکی آن رقیب اقتصادی برای اسرائیل است.

وی در جمع دانشجویان گفت: در یک دیدار نمی توان شما را از نقش نظارتی و قانونگذاری پارلمان مطلع کرد. مجلس لبنان به مثابه موسسه کوچکی و تاحدی شبیه به سازمان ملل است زیرا همه نمایندگان طوایف، مذاهب، گروهها و طیف های سیاسی را در خود دارد. مقاومت در لبنان الگویی برای مقاومت ملتها و مقاومت در برابر اشغالگران است. دیپلماسی بین المللی ما باید در این راستا باشد که موارد نقض قطعنامه های شماره های ۴۲۵ و ۱۷۰۱ شورای امنیت را آشکار کند..

بری اظهار داشت: در لبنان نفت و گاز موجود است. با توجه به قانون نسبیت باید همه گروهها نماینده داشته باشند تا گروهی از اینکه به حاشیه رانده شده است، شکایت نکند. به قانون اساسی باید احترام گذاشته شود. انتفاضه قانون اساسی به شکل و ابزار دموکراتیک باید رخ دهد و قانون انتخابات پس از انتخابات توسعه پیدا کند و با کاهش سن رای گیری و تجدید حیات سیاسی وچرخش قدرت با نسلهای جوان باید موافقت شود.

رئیس پارلمان لبنان که در جمع دانشجویان سخن می گفت خطاب به آنها گفت: مبارزه با تروریسم جز با همزیستی طوایف و وحدت لبنان راهی دیگر وجود ندارد. وحدت اساس هر اقدام موفقی است. از پرونده های مهم موضوع آوارگان سوری است و آنها نیاز به خدمات و زیر ساخت، شبکه های آب آشامیدنی دارند و تعداد دانشجویان سوری بیشتر از دانشجویان لبنانی است و این موضوع را در پارلمان مطرح کرده ام.

نبیه بری بیان کرد: خط مشی سیاسی واحدی باید در این زمینه ایجاد شود. قانون نسبیت برای لبنانی بسیار ضروری است. در همه کشورهای دنیا سن رای گیری ۱۸ است و در لبنان ۲۱ سال و این باید تغییر کند.

وی افزود: لبنان در حمایت از حقوق ملت فلسطین نقش تاریخی ایفا کرده است و این موضوع همچنان موضوع محوری ما خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید