توصیه هایی کاربردی برای کار کردن در خانه

کدخبر: ۲۰۲۶۷۰
ما در این مطلب شما را با توصیه هایی کاربردی برای کار کردن در خانه آشنا می کنیم پس با ما همراه شوید.

نمناک؛ کار کردن در خانه مزیت های زیادی دارد اما اگر به توصیه های لازم برای ارتقای سلامت در حین کار کردن در خانهتوجه کنید. ما در این مطلب شما را با توصیه هایی کاربردی برای کار کردن در خانه آشنا می کنیم امیدواریم از آن بهره کافی ببرید.

توصیه های لازم برای ارتقای سلامت در حین کار کردن در خانه

اگر مبل خانه تان صندلی کار شماست و اتاق پذیرایی دفتر کارتان، این مطلب را بخوانید .

به استخوان هایتان رحم کنید 

درست است که لپ تاپ ها و تبلت ها به شما این امکان را می دهند که در هر گوشه از خانه کارتان را انجام دهید، اما اگر بخواهید از این قابلیت بیش از اندازه استفاده کنید، بدنتان قبل از بازنشستگی پیر و ازکارافتاده می شود. لازمه کار کردن در خانه، انتخاب یک صندلی مناسب است. پس اگر هنوز نتوانسته اید برای خرید صندلی هزینه کنید، به محض واریز شدن اولین درآمد به حسابتان پول خرید یک صندلی استاندارد را از آن جدا کنید. شاید مبل هایتان حسابی راحت باشند اما چند ساعت کار کردن روی مبل یا صندلی های غیراستاندارد آنقدر به گردن و ستون مهره ها آسیب می زنند که برای جبران آسیب ها باید هفته ها و ماه ها وقت صرف کنید .

وقت شناس باشید 

کار کردن در خانه معنایش این نیست که ساعت کاری ندارید و هر زمان که خواستید می توانید پای لپ تاپ بنشینید و به کارهایتان برسید. اگر نمی خواهید زندگی خانوادگی تان قربانی بی نظمی کار کردن در خانه شود، از همین ابتدا باید ساعات کارتان را مشخص کنید. اجازه دهید تفاوت کار کردن در خانه  با کار در اداره های دیگر، به همان حذف شدن مسیر رفت وآمد هرروزه ختم شود. شاید کاری که در خانه انجام می دهید، هشت ساعت از روز وقتتان را نگیرد و اصلا شاید امکان چند ساعت بی وقفه کار کردن را نداشته باشید، اما لازم است با توجه به شرایط زندگی تان، الگویی خاص اما مشخص را برای ساعات کارتان انتخاب کنید . می توانید این قانون را بگذارید که بعد از هر دو ساعت کار کردن نیم یا حتی یک ساعت با فرزندتان بازی کنید، یا اینکه صبح تا ظهر را کار کنید و ظهر درحالی که نهار می خورید یک فیلم خوب تماشا کنید. اما این قانون ها هرچه باشند باید خودتان را موظف به رعایت هرروزه شان کنید و تنها یک روز در هفته با مرخصی گرفتن از خودتان اجازه ایجاد تغییر در آن ها را صادر کنید .

ساعت موبایلتان را کوک کنید 

وقتی همکاری نیست که هرچند دقیقه یکبار پای میز کارتان بیاید و حواستان را پرت کند، ممکن است ساعت ها به فکر بلند شدن از روی صندلی تان نیفتید. حتما خودتان بهتر می دانید که مدام نشستن روی صندلی با عضلات و استخوان هایتان چه می کند. پس به جای اینکه تنها به گفتن «یادم می رود بلند شوم» کفایت کنید، ساعت تلفن همراهتان را کوک کنید تا هر نیم ساعت یکبار به شما بلند شدن از روی صندلی و کمی قدم زدن را یادآوری کند. می توانید برای حفظ سلامتتان در این شرایط، روی کمک اپلیکیشن هایی که به شما حرکات ورزشی پیشنهاد می کنند و هرچند دقیقه یکبار یک پیغام سلامت برایتان ارسال می کنند هم حساب کنید .

با توصیه هایی کاربردی برای کار کردن در خانه آشنا شوید

مراقب شکمتان باشید 

شمایی که دیگر نیازی به پیاده رفتن تا ایستگاه اتوبوس و یا بالا و پایین رفتن از پله های محل کارتان را ندارید، بیشتر از هرکسی در معرض چاقی قرار دارید. حالا اگر در میان ساعات کاری از خودتان با یک پرس چلو قورمه سبزی یا سیب زمینی سرخ کرده ای که رویش را پنیراندود کرده اید پذیرایی کنید، قطعا در خانه کار کردن را بلای جان خود خواهید کرد. اگر نمی توانید در روزهای خانه بودنتان دست از هله هوله خوری بردارید، بهترین راه پر کردن یخچال از خوراکی های سالم و کم کالری و کمی پاکسازی کردن خانه از هله هوله هاست. می توانید اول صبح کمی هویج و خیارپوست گرفته هم روی میز کارتان بگذارید تا معده تان را پر کند و مجالی برای میل پیدا کردن به خوراکی های پرکالری باقی نگذارد. اگر تنها چند هفته طاقت بیاورید، می توانید اعتیادتان را به خوردن این خوراکی های پرکالری کنار بگذارید و در شرایط سالم تری کار و زندگی کنید . گذشته از این، همیشه یک لیوان آب روی میز کارتان بگذارید تا هم به اندازه کافی مایعات بنوشید و هم به محض خالی شدنش به بهانه پر کردن لیوان از جایتان بلند شوید و تا کنار شیر آب راه بروید .

در باشگاه خودتان ثبت نام کنید 

ممکن است همان شرایطی که باعث شده کار کردن در خانه  را انتخاب کنید، دست و پای شما را برای رفتن به باشگاه ببندد؛ اما نباید بگذارید که این محدودیت ها به بدنتان فشار بیاورند. اگر فرصت باشگاه رفتن ندارید، می توانید روزتان را با یکی از برنامه های ورزشی تلویزیون شروع کنید یا از یک سایت معتبر چند برنامه ورزشی ساده دانلود کنید و هر صبح نرمش کنید. باور کنید همین چند دقیقه نرمش روزانه می تواند در روزهای خانه نشینی شما را سر پا نگه دارد .

 به چشم هایتان رحم کنید 

یکی از بزرگ ترین تهدیدهای کار با رایانه و لپ تاپ استراحت ندادن به چشم هاست . شاید یادتان برود که هرچند دقیقه یکبار باید نگاهتان را به گوشه ای دوردست بدوزید تا چشم هایتان قربانی کار بی وقفه شما نشوند. یکی از بهترین تمرین ها برای حفظ سلامت چشم ها این است که هرچند دقیقه یکبار برای چند ثانیه دورترین نقطه در سمت راست و دورترین نقطه در سمت چپ را نگاه کنید و با این ورزش چشم، بینایی تان را بیمه کنید .

آشنایی با توصیه هایی کاربردی برای کار کردن در خانه

چالش هایی که با کار کردن در خانه با آنها روبرو خواهید شد

یادتان می رود لباس مناسب بپوشید 

وقتی به پوشیدن پیژامه در تمام طول روز عادت کنید، پوشیدن لباس های رسمی برایتان مشکل خواهد شد. در هر صورت شما به دلیل راحتی، به پوشیدن یک بلوز آستین حلقه ای و یک شلوارک ورزشی عادت کرده اید، پس چرا اصلا باید به پوشیدن هر چیز دیگری نیاز پیدا کنید؟

تبدیل به یک آدم گوشه نشین و مردم گریز خواهید شد 

در صورت مجرد بودن،کار کردن در خانه  می تواند واقعا شما را تنها کند. به جز وقتی که به کافه ای می روید و یک موکافراپاچینوی بزرگ یا شیر سویا و خامه سفارش می دهید، هیچ تعامل انسانی نخواهید داشت و تنها دلیل این که سفارش شما چنین اسم طولانی داشته به خاطر این است که بتوانید چند کلمه ای با یک انسان دیگر صحبت کنید .

صحبت های عمیقی با خودتان خواهید داشت 

اگر با خودتان حرف بزنید مشکلی وجود ندارد؛ در صورتی که نشانه ای از اعتماد به نفس شما باشد. وقتی این مکالمات مشکل ساز می شوند که یک مکالمه کامل با خودتان داشته باشید و این وقتی پیش می آید که دیگران به عقل شما شک خواهند کرد .

احساس گناه خواهید کرد 

بله. این برای برخی کارمندان خانگی یک چالش است چون هر کسی به این موقعیت دست نمی یابد. کار کردن از خانه در بسیاری از کمپانی ها یک امتیاز محسوب می شود که همین مسئله مسئولیت بیشتری بر دوش کارمند می گذارد تا ثابت کند بهره وری بالایی دارد. بله، این یک چالش ذهنی است چرا که به خود شخص بازمی گردد اما در هر صورت یک چالش به شمار می آید .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید