تعهد یگانهای مدافع خلق کُرد سوری به آتش بس۳۰ روزه در سوریه

کدخبر: ۲۰۲۷۷۵
یگان های مدافع خلق کُرد سوری اعلام کرده اند که به قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس ۳۰ روزه در سراسر سوریه به غیر از عفرین، متعهد خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یگان های مدافع خلق کُردی اعلام کردند که به آتش بس در تمام مناطق سوریه به جز عفرین متعهد خواهند بود.

یگان های مدافع خلق کُردی سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کردند که به قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت در خصوص توقف درگیری ها در سوریه به جز در مقابله با داعش و حق دفاع از خود در برابر تجاوزهای ترکیه و معارضان مسلح همپیمان با آنکارا متعهد خواهد بود.

در این بیانیه اعلام شده که فرماندهی نیروهای یگان های مدافع خلق ضمن استقبال از آتش بس ۳۰ روزه در سوریه، متعهد می شوند که زمینه ورود هیأت های وابسته به سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری را به مناطق تحت کنترل خود در عفرین سوریه فراهم کنند.

یگان های مدافع خلق سوریه همچنین از همه طرف ها و جریان های درگیر در سوریه خواست تا به قطعنامه شورای امنیت برای توقف درگیری ها در سوریه متعهد باشند.

شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه ۲۴۰۱ از همه جریان های درگیر در خاک سوریه خواست تا به صورت فوری دست از اقدامات نظامی در این کشور برداشته و آتش بس در سراسر خاک سوریه به منظور امداد رسانی به مردم سوریه برقرار شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید