دعوت نتانیاهو از ترامپ برای شرکت در مراسم افتتاحیه سفارت آمریکا در قدس

کدخبر: ۲۰۲۷۸۹
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از رئیس‌جمهور آمریکا برای شرکت در مراسم افتتاحیه سفارت این کشور در قدس اشغالی دعوت کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز او اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تشکر از ترامپ به علت روابط دوستانه محکم آمریکا با اسرائیل، از وی دعوت کرد در مراسم افتتاحیه سفارت آمریکا در قدس حضور یابد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از تعیین زمان انتقال سفارت آمریکا از سوی ترامپ استقبال کرد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی روز شنبه به نقل از مقامات واشنگتن  اعلام کرد انتقال سفارت این کشور به قدس مصادف با روز استقلال این رژیم (سالروز اشغال فلسطین و تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی) صورت خواهد گرفت.

نتانیاهو شب شنبه در واکنش به این تصمیم واشنگتن، در بیانیه‌ای ویدئویی -که از شبکه‌های رسانه اجتماعی این رژیم پخش شد- گفت اعلام زمان انتقال سفارت آمریکا به قدس به دنبال به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت» این رژیم از سوی رئیس جمهور آمریکا در ماه دسامبر نشان‌دهنده لحظه‌ای بزرگ برای اسرائیل خواهد بود.

او افزود که تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت این کشور همزمان با فرارسیدن سالروز تشکیل رژیم صهیونیستی به جشن‌های اشغالگران در این روز شور و هیجان بیشتری خواهد بخشد.

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه کنگره را در جریان انتقال سفارت این کشور به قدس در ماه می قرار داد.

مقامات فلسطینی ضمن ابراز خشم خود از این تصمیم آمریکا اعلام کردند که اقدامات یکجانبه واشنگتن کمکی به دستیابی صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی نخواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید