جنجال خودرو پرادوی امام جمعه + عکس

کدخبر: ۲۰۲۹۵۷
روزنامه آرمان: یک پرادو محل بحث دو گروه شده است؛ گروهی که ایرادی به استفاده امام جمعه ایلام وارد نمی‌دانند و گروهی دیگر که استفاده از پرادو برای رفت و آمد را نماد اشرافی‌گری و مخالفت با اهداف ارزشی می‌دانند.
جنجال خودرو پرادوی امام جمعه + عکس

در تصاویر منتشر شده از کارت پرادو مالک آن «دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان ایلام» ذکر شده است اما موضوع اصلی ظاهرا این است که جریانی در استان ایلام نسبت به آنچه زندگی اشرافی این امام جمعه نامیده، معترض شده است.

این اعتراضات هم به مراسم مفصل ولیمه تولد نوه امام جمعه ایلام برمی‌گردد که با حضور تعدادی از فوتبالیست‌ها و بازیگران سینما و تلویزیون برگزار شده و هم به ماشین شاسی بلندی که مورد استفاده امام جمعه است. حامیان امام جمعه البته انتقادات این گروه را وارد ندانسته و آنان را پیروان عرفان‌های کاذب خطاب کردند! حجت‌الاسلام لطفی، امام جمعه ایلام عصبانی بود از کسانی که نسبت به ماشین او معترض شده بودند. او در خطبه‌های نماز جمعه جملات تندی علیه معترضان به ماشین شاسی بلندش گفت. اینکه «از بچه‌بازی‌هایتان دست بردارید»، «اهانت به جایگاه نماز جمعه، اهانت به رهبری و قابل پیگیری است» و «توصیه می‌کنم به این جایگاه که مین‌گذاری است، نزدیک نشوید و چنانچه نزدیک شوید، با مین به هلاکت خواهید رسید!»

پسر امام جمعه ایلام که از فعالان شبکه اینستاگرام محسوب می‌شود، استفاده از چنین ماشینی را برای حفظ امنیت پدرش لازم دانسته است. نکته قابل تامل آن است که سایت‌های دلواپس بیش از همه به این موضوع پرداختند.

چنان‌که دیروز رجانیوز نوشت: «سیدمهدی صدرالساداتی در صفحه شخصی خود نوشت: هفته پیش وقتی خاطره کباب خوران مجلس را بازگو کردم، پسر یک نماینده گفته بود: یک ندید بدید، یک بار آمده مجلس، من ندید بدید نیستم، من کاخ شاه را در نیاوران دیده‌ام که چگونه با سرمایه‌های مملکت برای خودش آسایش درست کرده بود درحالی‌که مردم گرسنه بودند. ما طلبه‌های عادی بودیم، همراه نانوا و بقال بودیم، خیلی از علمای ما در محروم‌ترین شهرها تبعید بودند و همان الاغی را سوار می‌شدند که کشاورز سوار می‌شد! مردم به ما اعتماد کردند، چون دیدند اگر پنج تومان به ما امانت می‌دهند، سرمان برود در آن خیانت نمی‌کنیم! حالا که انقلاب شده است، کشاورز همان الاغ را سوار شود و ما برای حفاظت از جان و شخصیت و مقام پرادو سوار شویم؟ شهدا برای این رفتند؟» کانال‌های تلگرامی دلواپسان هم دیروز با انتشار تصاویری از رفتار دیگر ائمه جمعه به انتقاد از اتومبیل حجت‌الاسلام لطفی پرداختند. به عنوان نمونه تصویری از حضور حجت‌الاسلام آل‌هاشم امام‌جمعه تبریز را منتشر و نوشتند: «تردد آیت‌ا... آل‌هاشم امام‌ جمعه شهر تبریز با وسایل حمل و نقل عمومی» یا در زیر تصویر دیگر نوشتند‌: «حضور امام جمعه بروجرد در میان کارگران معترض یک شرکت به ماه‌ها بلاتکلیفی» و...

پرادو در کوهستان

دیروز رئیس دفتر امام جمعه ایلام به «فردا» گفت: «طبق قانون، ماشینی که امام جمعه در شهر دارد، پژو است و چون مناطق ما کوهستانی است برای سفر به اطراف و مناطق کوهستانی، هر مدیرکلی یک ماشین هم برای این گونه موارد دارد و این ماشین پرادو هم داخل شهر استفاده نمی‌شود.» آقای یگانه در مورد قیمت این خودرو گفت: «منتقدین و افرادی که سروصدا کردند تهمت زدند که ارزش ماشین ۴۰۰ میلیون تومان است در حالی که فکر می‌کنم ارزش این ماشین ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان باشد.»

رئیس دفتر امام جمعه ایلام در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع با منش ساده‌زیستی که یک امام جمعه باید داشته باشد سازگار است؟ بیان کرد: «من بیش از ۲۰ سال است که در دفتر امام جمعه رئیس دفتر هستم. من زیاد با نماینده‌های، ولی فقیه ارتباط داشته‌ام. همین آقای آل‌هاشم که الان می‌نویسند گفته که نرده‌ها را بردارید، بدانید که از روز اول امام جمعه ایلام اجازه گذاشتن نرده‌ها را نداد و حتی اجازه نداد پاسدار‌ها در هنگام نماز سرپا بایستند. ایشان سوابق درخشانی دارد و پاسدار رسمی هست. چندین سال نماینده، ولی فقیه در سپاه منطقه کرمانشاه بوده است.»

وی در مورد صفحه اینستاگرام پسر امام جمعه ایلام و عکس‌های منتشر شده در آن هم گفت: «ما شنیده‌ایم بعضی از پسران نمایندگان ولی فقیه چه کار‌ها می‌کنند، به عنوان مثال آقای خزعلی گفته که «فلانی اصلا پسر من نیست.» در حالی که پسر ایشان با چند تن از بازیگران از قدیم دوست بوده و از آنها دعوت کرده و این طور هم نبوده که خرج چندانی کند. البته می‌دانیم که نباید عکس‌ها را آن گونه منتشر می‌کرد.»

ماشین+امام+جمعه+ایلام

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید