گزارش درباره تدارک کره‌شمالی برای آزمایش موشکی جدید

کدخبر: ۲۰۳۰۲۵
با بازگشت کره شمالی به تنش‌های فزاینده با آمریکا بعد از صلح نسبی حاصل از بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه مقام‌های کره شمالی فعالیت‌ها در یکی از محل‌های پرتاب موشک در این کشور را احتمالا به منظور تدارک برای یک آزمایش موشکی از سر گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، گزارش شده که یکسری فعالیت‌های ساخت و ساز در ایستگاه پرتاب موشکی "سوهائه" در کره شمالی در فاصله ۵۰ متری از مکان در نظر گرفته شده برای پرتاب‌های موشکی در دست انجام است که نگرانی‌هایی را از بابت تدارک برای یک آزمایش موشکی دیگر در پی داشته است.

این مکان پیش از این نیز برای آزمایش موشک مورد استفاده قرار گرفته بود و گزارش شده که فعالیت‌های اخیر، هدفش تقویت هرچه بیشتر این پایگاه از جمله با در نظر گرفتن کارگاه‌های بیشتر برای مقام‌های نظامی حکومت کیم جونگ اون است.

کارشناسان وب سات اندیشکده "نورس 38"، یک وب‌سایت مخالف حکومت کره شمالی گفتند: در حال حاضر این ساخت و سازها ظاهرا در زیربنای تقریبا ۱۱۰۰ متر مربعی در دست اجرا هستند.

این کارشناسان گفتند: با وجود آنکه هنوز زود است درباره هدف این ساختار جدید قضاوت کنیم اما با توجه به نزدیکی این فعالیت‌های مکان آزمایش موشکی قوی‌ترین حدس ما این است که در حمایت از پرتاب‌های موشکی باشند.

این پایگاه از سال ۲۰۱۲ در کره شمالی برای پرتاب موشک مورد استفاده قرار گرفته و در سال ۲۰۱۶ نیز از آن برای پرتاب موفقیت آمیز یک موشک دوربرد استفاده شد.

اخیرا کره شمالی به آمریکا هشدار داد که دولت دونالد ترامپ در حال تضعیف تلاش‌ها برای صلح پایدار بین دو کره بوده و ممکن است یک جنگ تمام عیار بالا بگیرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در مطلبی نوشت: آمریکا و دیگر کشورهای خارجی مسئول شکاف میان ملت کره از روند اخیر ارتقای روابط دو کره ناخرسند شدند و رو به تلاش‌های مستاصل برای تبدیل فضای آکنده از صلح در شبه جزیره کره به فضای جنگ و رویارویی آورده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید