شرایط پرسپولیس و استقلال از قضاوت‌های فغانی در دربی

کدخبر: ۲۰۳۰۴۶
علیرضا فغانی رسما به عنوان داور دربی 86 معرفی شد. او روز پنج‌شنبه برای پنجمین بار در دوران داوری خود، قضاوت دربی را بر عهده خواهد داشت.
شرایط پرسپولیس و استقلال از قضاوت‌های فغانی در دربی

نتایج 4 دربی قبلی با قضاوت او به شکل عجیبی برای دو تیم پرسپولیس و استقلال یکسان رقم خورده است. در این 4 دربی، دو بار بازی به تساوی بدون گل انجامیده و پرسپولیس و استقلال هر کدام یک بار 3-2 بر حریف پیروز شده‌اند. با هم دربی‌هایی را که فغانی قضاوت کرده مرور می‌کنیم:

دربی 74؛ پرسپولیس 3-2 استقلال

دربی 74

دربی 74

در این بازی استقلال چند بازیکن اصلی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت اما با دو گل میداودی و فریدون زندی 2-0 از پرسپولیس پیش افتاد. فغانی در اواخر نیمه دوم مرحوم مهرداد اولادی را هم اخراج کرد تا پرسپولیس 10 نفره شود. اما یکی از تاریخی‌ترین شهرآوردهای تهران در 10 دقیقه پایانی رقم خورد. ایمون زاید در 9 دقیقه 3 گل زد تا پرسپولیسِ 10نفره برنده این دربی باشد.

دربی 77؛ استقلال 0-0 پرسپولیس

 

دربی 77
دربی 77

10 کارت زرد از فغانی در دیداری کم‌حادثه و پر برخورد! این بازی با خطاهای متوالی از سوی بازیکنان دو تیم، درگیری‌های فیزیکی بی‌دلیل و توقف‌های پشت سر هم، یکی از کم‌کیفیت‌ترین و پراخطارترین دربی‌های تاریخ بود.

دربی 83؛ پرسپولیس 0-0 استقلال

 

دربی 83
دربی 83

اولین دربی بین برانکو و علیرضا منصوریان. استقلال بدون حتی یک برد در لیگ شانزدهم به مصاف پرسپولیس صدرنشین و آماده آمد و در حالی که همه منتظر یک شکست سنگین برای استقلال بودند بازی 0-0 مساوی تمام شد. فغانی و کمک‌هایش در این بازی گل دقیقه 90 پرسپولیس را به درستی آفساید اعلام کردند.

دربی 84، استقلال 3-2 پرسپولیس

دربی 84

دربی 84

این شاید سخت‌ترین و جنجالی‌ترین قضاوت فغانی در دربی‌ها بود. در این بازی گل دوم پرسپولیس با خطای سیدجلال حسینی به دست آمد که فغانی آن را ندید و گل را صحیح اعلام کرد. حرف و حدیث‌هایی هم پیرامون وقت‌های تلف شده بازی به وجود آمد و پرسپولیسی‌ها معتقد بودند که فغانی به اندازه کافی وقت تلف شده محاسبه نکرده و زودتر سوت پایان بازی را به صدا درآورده است. او در پایان بازی مهدی رحمتی را هم از زمین اخراج کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید